کرونا، خرافات و راه‌حل‌های ضدعلمی بنیادگرایان

کرونا، خرافات و راه‌حل‌های ضدعلمی بنیادگرایان

شرایط بحرانی نه تنها بهترین محک برای سنجش ماهیت نظام‌های سیاسی است بلکه به خوبی ماهیت اشخاص، گروه‌ها و فرقه‌های گوناگون را نیز برملا می‌سازد. در این میان نقش و تبلیغات دیوانه‌وار و مضحک بنیادگرایان جهالت‌پیشه افغان، ایرانی، هندی و... در مقابل کرونا و واکسین آن و راه‌حل‌های عصر حجری آنان چنان احمقانه و توهین‌آمیز است که هر فردِ صاحب ِمثقالی از عقل سلیم را مالامال از خشم می‌سازد.

اگر چین و بسا کشورهای دیگر با اتکا بر علم توانستند شیوع ویروس کرونا را مهار نموده و در پرتو آن دست به مداوا و تهیه واکسین بزنند، فاشیست‌های مذهبی در ایران و افغانستان که زوج و حامی طبیعی رژیم‌های ضد مردمی به شمار می‌روند، اذهان عامه را با چماق دین منحرف کرده و ‌کوشیده‌اند تا از راه پخش خرافات و ترویج فکر «تسلیم شدن به تقدیر»، مانع تعرض خشماگین مردمِ به جان رسیده علیه دولت‌‌های ناکارآمد و خاین گردند. این دین‌مداران به عصای دست رژیم‌های فاسد و ناکام در مبارزه علیه کرونا تبدیل شده‌اند. برعلاوه، ترس از دست دادن جایگاه و ثروت‌های افسانوی و بی‌اعتبار شدن سیستم نظرات و باورهای خرافی آنان در مواجهه با بحرانِ از نوع کرونا، روحانیت انگل را در یافتن راه حل «مبارزه علیه کرونا» در ایران، تا سرحد صدور فتوای مسخره «نوشیدن ادرار شتر»، «سوزانیدن سرگین ماده‌الاغ» و «گذاشتن پنبه آغشته به روغن بنفشه در مقعد هنگام خواب»، وادار می‌سازد!

سیاف با کرزی و عبدالله

سیاف، از سران مافیای جهادی و طاعون خطرناک‌تر از کرونا که بیش از چهل سال است به دستور صاحبان امریکایی، عرب و پاکستانی‌اش قتل و غارت می‌کند، در آغاز موج اول کرونا با چهره منحوس روی پرده تلویزیون ظاهر شده ‌گفت: «خداوند این مصیبت را در نتیجه تخطی‌ها و انحرافات ما به وجود آورده است». اگر چنین است، این «مصیبت الهی» اول‌تر از همه باید جان بی‌قیمت تو و برادران «قیادی»ات را می‌گرفت که طی حاکمیت خونبار و مملو از دهشت‌تان، با بیشترین «تخطی» و «انحراف»، دمار از روزگار مردم درآوردید. اگر غنی و کرزی و چوکره‌گک‌هایت به امر امریکا میلیون بار «استاد» گفته سجده‌زنان دورات طواف کنند، باز هم نخواهند توانست سال‌های «خون و خیانت جهادی» را از ذهن مردم اخوان‌گزیده‌ی ما سترده و یا عرضه دختران افغان به باداران عرب‌ات، رقص مرده، تیزاب‌پاشی، تجاوز و بی‌ناموسی، معاینه بکارت، پراندن دختران مردم از روی جاده‌ها، دریدن عصمت زنان در دوران امارت چهار ساله‌‌تان و... را از صفحات تاریخ بزداید.

مجیب‌الرحمان انصاری، این ننگ و غده‌ سرطانی ولایت هرات که مدت‌هاست به یکی از چهره‌های کریه‌ تبلیغ باورهای طالبی و داعشی مبدل گردیده و از مغز بویناکش غیر از زن‌ستیزی و خرافات چیزی بیرون نجهیده، در آغاز همه‌گیری کرونا گفت: «کرونا برای مسلمانان رحمت الهی و برای کافران عذاب الهی است». شکی نداریم که همین آقا در دریافت واکسین کرونای ساخته «کافران» از همه اولتر اقدام کرده و در تصاویر منتشره وی در شبکه‌های اجتماعی، احدی در اطرافش مشاهده نمی‌گردید تا جلو سرایت به خودش گرفته شود.

مجیب انصاری با شامهره‌های فساد فاروق وردک و عمر زاخیلوال
ملا مجیب انصاری می‌گفت: «بهترین علاج و وقایه از ویروس کرونا توبه و صدقه است. ترک گناه است. دعا و ذکر است.» آقای انصاری همه را کودن فرض نکن، تو تنها به شاه‌مهره های فساد فاروق وردک، عمر زاخیلوال و نظایر شان شاید ارزشی داشته باشی دیگران به تو دکاندار دین بهایی قایل نیستند.

در هندِ(۱) تحت حاکمیت حزب بنیادگرای نرندرا مودی(۲) که کرونا فقیرترین‌های این کشور پهناور را بی‌رحم‌تر از هرجای دیگر می‌روبد، ضمن برپایی جشنواره‌ها و تبلیغ «نوشیدن ادرار گاو و مالیدن مدفوع آن بر بدن» توسط مذهبیون، ستاره سرشناس بالیوود اکشی‌کمار که از طرفداران سینه‌چاک نرندرا مودی(۳) قصاب است، در کمال ناباوری گفت:

«من بی‌اندازه هیجان‌زده بودم، نه نگران. من هر روز بر مبنای علم طب قدیمی هند، ادرار گاو می‌نوشم، از این بابت هیچ مشکلی وجود نداشته است.»

از سرزمین گلسرخی‌ها، سعید سلطانپورها، احمد شاملوها، نسرین ستوده‌ها، سپیده قلیان‌ها، اشرف دهقانی‌ها، صمد بهرنگی‌ها، فرزاد کمانگرها و صدها قهرمان زنان و مردان مترقی دیگر ایران، گفته‌های احمقانه‌ و روان‌فرسا آخوندهای جنایتکار در رسانه‌ها انعکاس یافت:

خامنه‌ای جلاد که بی‌توجه به فساد و درنده‌خویی خود و رژیم‌ آدمکش‌اش، از افزایش قیمت کچالو تا اعتراضات شکوهمند مردمی علیه دولت را به «اسراییل» و «امریکا» ربط داده و در جستجوی راه‌های «تبرئه»‌ خویش است،‌ در سخنرانی‌ای یکی از علل شیوع سریع ویروس کرونا و مرگ و میر بلند ناشی از آن در ایران را چنین برشمرد: «هم دشمنان جنی هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم می‌کنند...»

مهدی سبیلی حین نوشیدن ادرار شتر
مهدی سبیلی آخند مرتجع ایرانی مدعی طب اسلامی می‌گوید: «نوشیدن ادرار شتر در برابر کرونا مفید است». آخندهای کثافت، چنین تجاویزی ارزانی خودتان باد. تا زمانی که ما مردم ایران و افغانستان با قیام‌های پرخشم و کین، این ویروس‌های خطرناک‌تر از کرونا را از بدن جامعه به زباله‌دان نیاندازیم، هرگز از توهین‌های جان‌سوز این قشر مفت‌خور و انگل رها نخواهیم شد.

به دنبال این بی‌شعوری «رهبر معظم» بود که رسانه‌ها به نقل از وزیر اطلاعات ایران نوشتند: «وزارت اطلاعات طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع دخالت جن‌ها در امور کشور را در دستور کار قرار داد»!!!

آیت‌الله مکارم شیرازی(۴) از مراجع تقلید گفت: «برای مقابله با کرونا، زیارت عاشورا و حدیث کسا بخوانید.»

آیت‌الله عباس تبریزیان، پدر خودخوانده طب اسلامی و شاگردش مرتضی کهن‌سال تبلیغ نمودند که جهت پیشگیری از بیماری‌های مسری از جمله کرونا، موقع خواب یک پنبه آغشته به روغن بنفشه در مقعد بگذارید!

و تبریزیان راجع به افرادی که واکسین دریافت کرده‌اند گفت: «به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید زیرا این‌ها مایکروچیپ دارند و دچار تغییر ژنتیکی شدند و از سنخ انسان بودن خارج شدند و مانند ربات کنترل شده عمل می‌کنند و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست دادند و تمایل به همجنس‌بازی پیدا کردند و تبدیل به موجودات خطرناک گردیدند.»

آیت‌الله علم‌الهدی (مشهور به آیت‌الابله علم‌الهدی) خسر قاتل سفاک ابراهیم رییسی گفت: «ویروس کرونا امتحان الهی است. برای اینکه به کفار ثابت کند ولایت فقیه نماینده امام زمان است!»

علیرضا عباسیان معاون تعالی طب ایرانی در وزارت صحت ایران گفت: «ممکن است سوزاندن سرگین ماده‌الاغ (مشهور به عنبر نسارا) در درمان کرونا موثر باشد.»

کاریکاتور تمسخر آخوندها
کارتونیست ایرانی، طب اسلامی آخوندها را مورد تمسخر قرار داد. رژیم مسئول خبرگزاری‌ای را که این کارتون را در چینل تلگرامی‌اش پخش کرده بود بازداشت نمود.

بنیادگرایان و ملاهای جاهل از پشت سنگرهای پوسیده و لرزان جهل و حماقت هر چه بیشتر علیه دانش کف بر دهان آورند به همان اندازه مردم از آنان متنفر و گریزان شده و همانند کرونا برای رهایی از شر ویروس‌ بنیادگرایی نیز، جبرا به علم رجوع خواهند کرد.

هموطنان عزیز، بیایید با رد و پشت‌گوش انداختن تبلیغات بی‌پایه و ضدبشری بنیادگرایان و روحانیون، اقدامات و تدابیر علمی در برابر ویروس کرونا را تا حد امکان مراعات نموده و در همکاری با یکدیگر نگذاریم کرونا همچو ویروس جهادی-طالبی ما را زمین‌گیر ساخته و به یک فاجعه ملی بیانجامد.





پی‌نوشت‌ها:

۱- کرونا نه تنها «سوپرپاور دنیا» امریکا را سراسیمه ساخت بلکه شیوع سریع و تلفات گسترده انسانی در کشورهای امپریالیستی که ناشی از خصوصی‌سازی‌های پیهم نیولیبرالستی و «ریاضت‌های اقتصادی» است مردم را نیز در مقابل گسترش ویروس‌هایی از نوع کرونا آسیب‌پذیر و کاملا بی‌دفاع ساخت. در این میان از همه فاجعه‌بارتر وضعیت «بزرگ‌ترین دموکراسی جهان» هند است. شیوع کرونا در کنار ویروس نیولیبرالیزم در این خطه که سالانه هزاران دهقان فقیر را در اوج ناامیدی به خودکشی می‌‌کشاند، مصایب طبقات نادار هند را هزار برابر افزایش داده و اکثریت بیماران فقیر بعلت دسترسی نداشتن به ابتدایی‌ترین امکانات صحی به آسانی مغلوب کرونا گشته و می‌میرند. چنین است منطق سیستم اقتصادی نیولیبرالیستی در جهان که اگر زحمتکشان دنیا را با تحمیل بیکاری و فقر و جنگ به نابودی نکشاند از طریق همه‌گیری ویروس‌های مانند انفلونزا، سارس و کرونا به مرگ جمعی محکوم خواهد کرد. در مقابل، کشورهایی با سیستم اقتصادی سوسیالیستی چون کیوبا نه تنها مردم خود را در برابر کرونا حفاظت نمود که به ده‌ها کشور دیگر منجمله ایتالیا تجهیزات و تیم‌های داکترانش را براساس همکاری‌های انسان‌دوستانه فرستاد.

۲- سرینیواس راجکومار، رییس کل اسبق انجمن داکتران مقیم آییمز در دهلی، به ایندیپندنت گفت: «وزیر صحت هند با ترویج "کرونیل"، دوایی که بابا رمدو، مربی یوگا برای درمان کووید-۱۹ معرفی کرد، حامل پیام‌های ضد و نقیضی بود و از اعتماد مردم به واکسین‌ها کاست.»

۳- حکومت‌ مودی چندین میلیون دالر را در خدمت پژوهش در باره فواید احتمالی ادرار و مدفوع گاو علیه بیماری‌های شکر و سرطان قرار داده است.

۴- سید عیسی حسینی مزاری از جواسیس پلید رژیم سفاک ایران در افغانستان و مسوول دفتر نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی در کابل است.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 150 نفر