هیلری‌کلنتن حامی زن‌ستیزترین و جانی‌ترین دولت‌های عربی

هیلری‌کلنتن حامی زن‌ستیزترین و جانی‌ترین دولت‌های عربی

کارزار انتخابات ریاست جمهوری امریکا این روزها بازار گرم دارد و هیلری‌کلنتن در لباس«نخستین رئیس‌جمهور زن تاریخ امریکا» توانسته عده‌ای بی‌شمار ناآگاه را فریب داده در نظر سنجی‌ها پیشی گیرد. درین میان، رسانه‌های بورژوایی با هیاهوی مسخره‌ای از او چهره‌ای دموکرات و مدافع حقوق زنان و اقلیت‌ها می‌تراشند. ولی این طبل تبلیغاتی به نفع او هرقدر هم که محکم کوبیده شود نمی‌تواند رابطه و معامله‌‌های او را با منفورترین شیوخ و دیکتاتورهای عرب پنهان نگهدارد.

برای درک ماهیت واقعی هیلری‌کلنتن کافیست به لیست تمویل‌کنندگان او نگاه شود که چطور زن‌ستیزترین عناصر روی زمین تا کنون بیش از ١٠٠ میلیون دالر به حساب او واریز کرده اند تا این قهرمان حقوق زنان برنده انتخابات شده به ساز شان برقصد:

• عربستان سعودی: بیش از ۵٠ میلیون دالر
• امارات متحده عربی: ١١.٥ میلیون دالر
• کویت: ١١ میلیون دالر
• قطر: ٥.٨ میلیون دالر
• سلطان عمان: ٥ میلیون دالر
• مراکش: ٥ میلیون دالر
• برونئی: ٥ میلیون دالر

دریافت کمک‌های مالی خارجی توسط کاندیدهای ریاست جمهوری در قانون اساسی امریکا جرم تلقی می‌شود ولی کشورهای عربی گویا از این قانون مستثنی اند. رسانه‌های مهم امریکا به نقل از منابع عربی چندی قبل گزارش دادند که شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی با کمال میل پذیرفته است که دولتش ٢٠ فیصد هزینه‌های انتخاباتی هیلری را می‌پردازد. محمد بن سلمان ٣١ ساله که از او به عنوان قدرت اصلی در دربار پدرش ملک سلمان یاد می‌کنند همواره بخاطر عیاشی‌های پرخرجش خبرساز شده است.

البته اعطای کمک‌های اعراب به هیلری‌کلنتن بی‌قید و شرط نبوده، در مقابل آنان درخواست‌هایی دارند که باید عملی می‌ساخت. به فرمایش قطر و عربستان، هیلری‌کلنتن در دوران کارش در مقام وزارت خارجه امریکا دستور ارسال تسلیحات نظامی به قطر را داد تا در اختیار «ارتش آزاد سوریه» قرار گیرد. برای «تغییر رژیم» در سوریه، سی‌آی‌ای جبهه‌‌ نظامی متشکل از گروه‌های مسلح مانند «داعش»، «جبهه النصرت» و «احرارالشام» در مقابل بشار اسد ایجاد کرد. هیلری ماموریت لابی‌گری و همچنان تجهیز و تمویل این جبهه را بعهده داشت. ٣۶٠٠٠ ایمیل منتشر شده کلنتن توسط اف‌بی‌آی به تاریخ ٢ سپتامبر ٢٠١۶، نشان می‌دهد که او نقش مهمی در سازماندهی این جبهه داشته و شخصاً دستور انتقال سلاح امریکایی را به نظامیان در سوریه، لیبی و عراق داده است. جولیان آسانژ در مصاحبه با «دموکراسی نو»، (۲۶ جولای ۲۰۱۶) بیان داشت:

«هیلری کلنتن در دوره ریاست جمهوری اوباما، دستور فروش تسلیحات نظامی امریکا به قطر را صادر کرده است. کلنتن همین‌طور دستور فروش تسلیحات نظامی امریکایی به شورشیان لیبیا را نیز صادر کرد تا رژیم معمر قذافی را سرنگون کند و سپس این تسلیحات به سوریه منتقل شده تا دولت بشار اسد را سرنگون نماید.»

کلنتن در کتابش با نام «گزینه‌های سخت ــ خاطرات هیلری‌کلنتن» که پس از ترک وظیفه در وزارت خارجه امریکا نوشت، پذیرفته است که اداره او در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش نقش داشته است، او دلیل و چگونگی ایجاد داعش را چنین بیان می‌کند:

کلنتن در کتابش با نام «گزینه‌های سخت ــ خاطرات هیلری‌کلنتن» که پس از ترک وظیفه در وزارت خارجه امریکا نوشت، پذیرفته است که اداره او در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش نقش داشته است.
کلنتن در کتابش با نام «گزینه‌های سخت ــ خاطرات هیلری‌کلنتن» که پس از ترک وظیفه در وزارت خارجه امریکا نوشت، پذیرفته است که اداره او در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش نقش داشته است.

«ما در جنگ عراق، سوریه و لیبیا شرکت کردیم و همه چیز خوب بود اما به یکباره انقلاب سی‌ام جون در مصر علیه دولت اخوان‌المسلمین روی داد و همه چیز در مدت ٧٢ ساعت تغییر کرد. ما با اخوان‌المسلمین در مصر توافق کرده بودیم دولت اسلامی در سینا تشکیل شود. قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود و حلایب و شلاتین به سودان ملحق شود و دولت مصر مرزها با لیبی را در منطقه السلوم باز کند... قرار بود ما در روز پنجم جنوری سال ٢٠١٣ در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به ١١٢ کشور سفر کردم تا نقش امریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم. اما به یکباره همه چیز در برابر چشمان ما فروریخت.... ما از طریق اخوان‌المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود تشکیل شود منطقه را تقسیم می‌کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان‌المسلمین به سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و به ترتیب به سراغ امارات، بحرین و عمان می‌رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می‌کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم.»

کلنتن که زیر نام «فیمنست» و «دموکرات» قصد دارد با سروصدای زیاد وارد کاخ سفید شود، عملا نشان خواهد داد که بدترین دشمن زنان و دموکراسی بوده منفورترین رژیم‌های بنیادگرا و متحجر را قدرتمندتر و جنگ و جنایت را در مناطق دیگری از جهان شعله‌ور خواهد ساخت. او وظیفه خواهد داشت که سیاست جنگ‌افروزی و شرافکنی سیستم حاکمه در امریکا را ادامه داده جهان را بدتر از امروز در کام توحش و تباهی سوق دهد.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 100 نفر