وطن در خون و خیانت می‌جوشد، خاموشی ننگ است!

وطن در خـون و خیـانت می‌جوشد، خاموشی ننگ است!

همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، با تحمیل حکومت وحشت ملی از سوی امریکا بر مردم ما، افغانستان به‌طور روزافزون در بربریت و بدبختی‌های عذابناک غرق گردیده‌است. فقر و بی‌کاری و فساد و زورمداری از یکسو و تشدید جنگ و انفجار و انتحار و کشتار از سوی دیگر زندگی مردم مظلوم ما را شکنجه‌بار ساخته‌است.

در پی قتل فجیعانه فرخنده، حوادث دلخراش کشته‌شدن هموطنان ما در بدخشان، هلمند، بلخ، غزنی، خوست، ننگرهار، کابل، فراه و سراسر کشور، ابر تیره خفقان و مرگ بر فضای کشور ما مستولی گردیده‌است. به گروگان رفتن ۳۱ هموطن فقیر ما، قتل‌عام و سربریدن داعشی ده‌ها سرباز اردوی ملی در بدخشان و بی‌تفاوتی ذلتبار ع‌–غ و اطرافیان شان در قبال این فجایع، مردم سراسر کشور را غرق تنفر از حکومت شاریده و فاسد ساخته‌است.

خیانت و پلیدی حکام کشور در برابر سرنوشت مردم فقیر ما زمانی تحمل‌ناپذیر می‌شود که نه تنها در برابر طالبان ددمنش که پیاپی خون می‌ریزند کاری نمی‌کنند، بلکه برعکس با بی‌شرمی وصف‌ناپذیری از اربابان امریکایی شان می‌خواهند که از طالبان عذرخواهی رسمی نمایند! وقاحت و پستی حاکمان دست‌نشانده به حدی می‌رسد که طالبان این سگان خونخوار آی.اس.آی را «مخالف سیاسی» می‌نامد، به آنان پیاپی باج داده سران جلادپیشه شان را در کابل و قطر ناز می‌دهند.

از دولتی که متشکل از ویرانگران و خودفروخته‌ترین‌ جنگسالاران و بنیادگرایان جاهل و شرکای جرم نکتایی‌پوش شان باشد، نباید جز شنیدن لاف و پتاق‌های عوام‌فریبانه، انتظار کوچکترین عمل مثبت داشت. تجربه تاریخ معاصر به ما می‌آموزد که یکچنین دولت‌های پوشالی برای عملی‌ساختن پلان‌های شیطانی استعمارگران راه‌اندازی می‌شوند، بنا در قبال سرنوشت مردم هیچ‌گونه همدردی ندارند.

ما بارها خطاب به مردم ستمدیده خویش گفته‌ایم که شعارهای «دموکراسی»، «مبارزه علیه تروریزم»، «حقوق بشر» و «بازسازی» از سوی متجاوزین و غلامان داخلی شان وعده‌های میان‌تهی و دروغ‌های شاخداری اند که سال‌هاست قربانی آن مردم بی‌‌دفاع ما گردیده‌اند. دولت تبهکار ع-غ، طالب و داعش باوجود ادعای مستقل‌بودن از یک آخور تغذیه شده برای نوشیدن خون مردم ما فربه می‌شوند. اینان به‌مثابه ماشین کشتار و جاده‌صاف‌کن سیاست‌های غارتگرانه امریکا، از چندین سوراخ اما با یک هدف واحد ملت دربند را نیش زهرآگین زده به‌سوی تباهی سوق می‌دهند.

در برابر این وحشیان و غلامان بیگانه‌پرست ضدملی ناله و شکوه کاری را پیش نخواهد برد. بر ماست تا با همبستگی و بسیج سراسری در پرتو وحدت زحمتکشان تمامی اقوام و ملیت‌های ساکن کشور، متحدانه برخاسته به رسم خلق قهرمان کوبانی، جواب دندان‌شکنی بر پوزه دشمنان رنگارنگ این خطه وارد نماییم تا از ماتم و درد و بندگی رهایی یابیم.

«حزب همبستگی افغانستان» به‌مثابه پیشقراول جنبش مترقی کشور همیشه در سنگر دفاع از مردمش قرار داشته، اینک بار دیگر هم‌آواز با تمامی بازماندگان قربانی‌های اخیر و خانواده‌های ۳۱ گروگان ستمکش ندا سر می‌دهد که سکوت تیره را به نیروی لازوال مبدل کنید و در برابر ستمگرانی که به حرمت میهن و خون شهروندانش بازی رذیلانه‌ا‌ی را پیش گرفته‌اند، همسان مشت واحد به میدان عمل ایستاده، سرنوشت خویش را به دست گیریم.

حزب همبستگی افغانستان

۲۷ حمل ۱۳۹۴ -۱۶ اپریل ۲۰۱۵
کابل

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 102 نفر