تلویزیون «طلوع»، کاسه داغتر از آش

تلویزیون طلوع جنایات امریکا را می‌پوشاند.

تلویزیون «طلوع» طی چند هفته گذشته اعلاناتی را پیاپی به نشر می‌رساند که در آن به گوش مردم پف می‌شود که «موافقتنامه امنیتی» با امریکا به نفع مردم و وطن ما بوده باید دولت را مجبور سازند که آن را امضا نماید. این اعلانات در لابلای سریال‌های مبتذل ترکی که بیشترین بیننده را به خود جلب می‌کنند، پخش می‌شوند. برعکس دیگر اعلانات که در آن‌ها منبع اعلان ذکر می‌شود، مسئولیت این اعلان را هیچ نهاد دولتی و یا غیردولتی به دوش نگرفته است و از آدرس نامشخصی پخش می‌شوند و فقط گفته می‌شود که «آنچه را دیدید یک اعلان تجارتی بود».

وقتی نماینده حزب همبستگی با تلویزیون طلوع در تماس شده با آقای مجیب ساحل از بخش فروشات این تلویزیون صحبت کرد تا دریابد که صاحب این اعلان کیست، ایشان گفتند اجازه ندارند که این نکته را فاش نمایند ولی همین قدر گفته می‌توانند که این اعلان پس از تصدیق مرجع دولتی به نشر می‌رسد.

در آغاز اعلان گفته می‌شود:

«لویه جرگه باعظمت ما با قاطعیت فیصله نمود که امضای موافقتنامه دوجانبه امنیتی به نفع افغانستان است. این موافقتنامه دوام کمک‌ها جامعه بین‌المللی را ممکن می‌سازد. بسیاری از رهبران ما در باره دلایلی که ما باید این موافقتنامه را به امضا برسانیم صحبت کردند.»

در این اعلانات طبعاً حتی کلمات «پایگاه‌های دایمی امریکا»، «حضور نظامی امریکا» و.... یادی به میان نمی‌آید و فقط از «دست دوستی» و «همکاران بین‌المللی» گفته می‌شود تا مردم را فریب داده این پیمان غلامی و بدبختی را در ذهن آنان منحیث یک امر نیک و ضروری جا دهند.

در اعلان، بعد از این که حرف‌های چند نماینده خودفروخته «لویه جرگه مشورتی» در «ضرورت» امضای این پیمان با امریکا نشر شد، گفته می‌شود:

«برادران و خواهران، ما به صفت افغان‌ها و یک ملت باید متحد شویم تا موافقتنامه دوجانبه امنیتی را امضا نماییم. همکاران بین‌المللی ما دستان خود را برای دوستی دراز نموده‌اند، بیایید آن را پذیرفته و متحدانه به پیش برویم.... لویه جرگه مشورتی به منظور بیان اراده مردم افغانستان دایر گردید آن‌ها حرف خود را بیان کردند حالا وقت آنست تا رهبران دولت ما به تصمیم لویه جرگه به اراده مردم خود گوش دهند.»

این جملات و کلمات آنچنان شیطانی و بدور از واقعیت‌های دردناک کشور ما اند که حتا کودکان ما می‌توانند رذیلانه‌بودن آن را دریابند. در اینجا دست خونین امریکا و ناتو «دستان دوستی» نامیده می‌شود و اظهارات نمایندگان گلچین و بلی‌گوی دولت پوشالی کرزی در لویه جرگه «بیان اراده مردم افغانستان» معرفی می‌گردد.

رسانه‌‌های عمومی
رسانه‌های تمویل‌شده امریکا وظیفه دارند که جنایت‌کاران را انسان‌های شریف جلوه دهند. (کارتون از کارلوس لاتوف)

گفته می‌شود که سفارت امریکا در کابل مبلغ هنگفتی را در اختیار تلویزیون «طلوع» قرار داده است تا با نشر یکچنین چرندیات و دروغ‌های شاخدار ذهن مردم را مسموم ساخته موافقتنامه برای حضور دایمی نیروهای اشغالگر امریکایی در کشور را کلید بهروزی مردم ما جا زنند. این شبکه ماه‌هاست که به‌مثابه کاسه داغتر از آش تبلیغ برای «فواید» امضای موافقتنامه با امریکا را هدف اصلی نشراتی‌اش قرار داده است و به‌صورت منزجرکننده و عق‌آور این قضیه را دامن می‌زند.

چرا تلویزیون «طلوع» و تعدادی دیگر از رسانه‌های افغانستان به آلت دست امریکا بدل شده از جنایتکارترین و غارتگرترین دولت تاریخ بشریت فرشته می‌تراشند؟

روزنامه «دی نیویورکر» (٥ جولای ٢٠١٠) در مقاله‌ی مفصل به قلم کن اولیتا حقایقی را در مورد روابط سعد محسنی با مافیای رسانه‌ای جهان، امریکا و جنگسالاران و مقامات افغان به نشر رسانیده که از روی آن می‌شود پاسخ به پرسش بالا را دریافت.

سعد محسنی با مرداک امپراتور رسانه های جهان
سعد محسنی با روپرت مرداک، امپراتور رسانه‌‌یی جهان و همسرش. گفته می‌شود که او ٣٣ فیصد در موبی گروپ سهم دارد.

تلویزیون «طلوع» که شبکه تبلیغاتی امریکا به شمار می‌رود توسط دالر و کارشناسان مطبوعاتی امریکایی به پیش برده می‌شود و هدف اصلی آن تبلیغ به نفع امریکا و چاکران جنگسالارش می‌باشد. این چینل در واقع زبان امریکاست برای گول‌زدن و منحرف ساختن افکار عامه. «موبی گروپ» که شبکه‌های «طلوع»، «لمر»، «طلوع نیوز»، «رادیو آرمان»، «کابورا پرودکشن» و چندین نهاد رسانه‌ای دیگر را در چنگ دارد، میلیون‌ها دالر فند از جانب USAID دریافت کرده و برنامه‌های مختلف فرمایشی سفارت امریکا را نشر می‌کند. امریکا حتا هیلی‌کوپتری را در اختیار این رسانه قرار داده بود که برنامه تبلیغاتی «هی میدان طی میدان» را به‌صورت دلخواه پیش برد، برنامه‌ای که در آن افغانستان بهشت روی زمین نمایش داده می‌شود!

یکی از سرمایه‌گذاران در موبی گروپ سعد محسنی، که گفته می‌شود ٣٣ فیصد در آن سهم دارد، روپرت مرداک (Rupert Murdoch)، امپراتور رسانه‌یی جهان می‌باشد که صدها رسانه تحت نظر او در سراسر جهان بلندگوهای تبلیغاتی امریکا و اسرائیل را تشکیل می‌دهند. در رسانه‌های غربی از سعد محسنی منحیث «مرداک افغانستان» نام برده می‌شود. مرداک چندین متخصص باسابقه در عرصه مطبوعات را در خدمت محسنی گذاشته که گردانندگان پس‌پرده چینل‌های تبلیغاتی «موبی گروپ» در کابل به شمار می‌روند. چینل «فارسی یک» که از طریق ماهواره نشرات دارد، با پول و امکانات مالی مرداک و با همکاری سعد محسنی برای ایران پخش می‌شود تا راه را برای مداخله آینده امریکا در آن کشور باز نماید.

امریکا از یکسو با بمب و گلوله و سلاح‌های مرگبار نظامیش مردم ما را نابود می‌کند از جانبی سلاح رسانه‌ای‌اش را علیه مردم ما به کار گرفته می‌کوشد با تبلیغات زهرآگین و خاینانه، آنان را به سمت نوکری و بیگانه‌پرستی سوق دهد. امریکا تمامی مردم ما را در آینه چند نوکر بی‌مقدار و وجدان‌باخته‌اش دیده، تصور می‌کند با پف‌کردن دروغ‌های رسوا به گوش شان می‌تواند آنان را به فروش وطن شان راضی سازد.

«در ۱۹۸۳، ۵۰ شرکت عمده بر رسانه‌های جهان تسلط داشتند. تا ۲۰۰۲، این تعداد به ۹ شرکت کاهش یافت. روپرت مرداک می‌گوید که بالاخره سه شرکت به شمول شرکت خودش باقی خواهد ماند. اگر ما این را قبول کنیم و کنترول بر رسانه‌ها و معلومات به همین منوال به پیش رود، پس ما شهروندان مرداک خواهیم بود.»
جان پلجر،
به نخستین «مرداک»‌گری جهان خوش آمدید

اما واقعیت اینست که مردم ما از روی دوازده سال شیطان‌صفتی و کشتار و نیرنگ‌های امریکا و دولت مزدورش دریافته اند که حضور دایمی امریکا در کشور جز بدبختی، فساد، مافیایی‌ساختن هرچه بیشتر جامعه، فقر و فلاکت برای ٩٩٪ توده‌های محروم ما و عیش و نوش برای ١٪ میهنفروش و دیگر بلایای اجتماعی چیزی به دنبال نخواهد داشت. پنهان نگهداشتن این حقایق تلخ،‌ ماموریتی‌است که به «طلوع» و دیگر رسانه‌های تمویل‌شده امریکا سپرده شده است.

امریکا و جواسیس افغانش عمداً طی دوازده سال گذشته دست دولت‌های منفور ایران و پاکستان را در کشور ما باز گذاشته چوچه‌های حرام آنان را قدرتمند ساختند، تا امروز مردم را از این دو دولت مستبد ترسانیده به قبول بردگی به امریکا و غرب راضی سازند و رسانه‌های امریکایی نیز همین نکته را برجسته ساخته مردم را می‌ترسانند تا به پیمان غلامی بلی گویند. اما مردم ما در تاریخ شان ثابت کرده‌اند که همیشه در بدترین شرایط با دستان خالی توانسته‌اند از حاکمیت و غرور ملی شان دفاع نموده از وجب وجب خاک شان حراست نمایند.

امروز که کرزی برای معامله‌های شخصی و مستقل‌نمایی‌های خنده‌آور با بادار جنجال دارد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای این پیمان غلامی را امضا خواهد کرد، اما دور نخواهد بود روزی که مردم آزادی‌دوست افغانستان علیه امریکا برخاسته آن را همراه با نوکران جنگسالار، تکنوکرات، طالبی، گلبدینی و جمعی از روشنفکران جیره‌خوارش به فرار از کشور ما مجبور سازند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 122 نفر