جنایتکارزادگان تقدیر می‌شوند، فرزندان کشور گمنام می‌میرند

جنایتکارزادگان تقدیر می‌شوند، فرزندان کشور گمنام می‌میرند

چندی قبل رسانه‌های عوامفریب و بلندگوهای جنایتکاران هیاهو راه انداختند که دوستم با پسرانش به جنگ طالبان رفته تا شمال را از وجود آنان «تصفیه» کند. دوستم هم مثل بچه‌فلم جلو کمره‌های تلویزیونی با چند پسرش که از ترکیه خاص برای این صحنه‌سازی آمده بودند پوز می‌گرفت و به اصطلاح جنگ را رهبری می‌کرد. او با نمایشات مسخره برای بازی دادن ملت تلاش داشت در حالیکه در پس پرده با استفاده از موقعیتش هزاران میل اسلحه را به قومندان‌های «گلیم جم» در شمال سپرد. حدود دو هفته سرخط اخبار و میزدگرد‌ّهای تلویزیونی را قهرمان‌نمایی‌های او تشکیل می‌داد تا اینکه «فاتح» شمال دوباره به کابل برگشت و دو روز بعد طالبان با سلاح و امکانات بیشتر مناطق «تصفیه»شده را تسخیر نمودند و افتضاح و وحشت قندوز روی داد.

دولت‌ها و حاکمان ضدملی که تعهد و برنامه‌ای برای بهروزی ملت نداشته باشند، معمولا می‌کوشند با راه انداختن کارزارهای نمایشی و گول‌زننده مردم را فریب داده توجه آنان را از عمق فجایع به سوی دیگری منحرف سازند. دوستم هم که سواد و توانایی لازم برای دولت‌داری را نداشته پست معاونیت ریاست جمهوری برایش شدیدا بزرگی می‌کند، کوشید با مصروف ساختن خود در شمال، یک تعداد ناآگاه را که مغز شان توان تحلیل پس‌پرده ماجراها را ندارد، به واه واه و چک چک بکشاند.


١٨ اکتوبر ٢٠١٥: اشرف غنی دو پسر بی‌نام و نشان دوستم (بابر و مصطفی) را به ارگ خواست و «به پاس تبارز شجاعت در جريان عمليات پاكسازى ولايت فارياب از وجود دشمنان كشور»!!! برایشان مدال تفویض نمود.

در همان ابتدا آوازه بود که دوستم پس از برگشت از شمال خواهان رتبه مارشالی است ولی بنابر اختلافات درونی این بازی ناتمام ماند و دوستم ناراض تا مدت‌ها به ارگ نمی‌رفت تا اینکه به تاریخ ١٨ اکتوبر ٢٠١٥ اشرف غنی دو پسر بی‌نام و نشان دوستم (بابر و مصطفی) را به ارگ خواست و «به پاس تبارز شجاعت در جريان عمليات پاكسازى ولايت فارياب از وجود دشمنان كشور»!!! برایشان مدال تفویض نمود.

ولی سوال اینجاست که آیا این گرگ‌زداگان واقعاً شمال را از وجود طالبان دهشت‌افکن «تصفیه» نموده اند؟ و آیا آنانی که خود تاریخچه مملو از وحشت و بربریت در برابر ملت دارند، می‌توانند آورنده صلح و خوشبختی به این مردم گردند؟

پست فیسبوکی نقیب‌الله فایق از سقوط ولسوالی غورماچ فاریاب
پست فیسبوکی نقیب‌الله فایق از سقوط ولسوالی غورماچ فاریاب

همزمان با نشر تصاویر مدال‌بازی اشرف غنی به پاس «عملیات پاک‌سازی ولایت فاریاب»، نقیب‌الله فایق از اعضای «گلیم جم» پارلمان در پست فیسبوکی از سقوط ولسوالی غورماچ فاریاب و به دام افتادن سربازان به دست طالبان ددمنش سخن گفته از امکان به چنگ افتادن ولسوالی قیصار نیز اظهار نگرانی کرد:

واقعیت اینست که جنگ دوستم در شمال یک نمایش مضحک بود و «عملیات»‌های وی به سبک فلم‌های هالیودی صحنه‌سازی گردید. به گفته مردم منطقه در این جنگ حتی یک طالب کشته نشد. دوستم در اولین اقدام ٢٠٠٠ ملیشه خود را به نام «ناراضیان» با سلاح کهنه و فرسوده به پروسه صلح معرفی نمود در کنار اینکه پول گزاف را به جیب زد آنان را در چوکات اربکی‌ها تنظیم و با سلاح‌ها جدید مسلح ساخت.

عوامفریبی و نمایش مضحک دوستم در شمال
عوامفریبی و نمایش مضحک دوستم در شمال

شاهدان عینی و باشندگان محل می‌گویند که دوستم نه تنها طالبان را از بین نبرد بلکه با عمل وحشیانه عساکرش تضاد میان پشتون و ازبیک را حادتر کرد که پس از برگشت او جنگ‌های شدید میان این دو قوم شروع شد. قومندانان وحشی و لومپن او بعد از حمله بر مناطق مختلف دست به چور و چپاول می‌زدند و بر زنان تجاوز می‌کردند و خاطرات گلیم‌جم‌ها را در ذهن مردم تازه نمودند. «رادیو آزادی» در گزارشی به تاریخ ٢٣ اگست ٢٠١٥ از اوباشی عساکر دوستم و ستمگری‌ها و وحشت شان سخن گفت.

در این گزارش از زبان یک باشنده فاریاب نقل گفته می‌شود:

«در همین عملیات جنرال دوستم فعلاً در ولسوالی قیصار مردم را آزار و اذیت کرده اند که مردم قریه شاخ، قریه خواجه کندو، قریه غوجغر و غیره این‌ها چور چپاول کرده و بی‌ناموسی کرده اند، عزت و آبروی مردم را برده اند، ٢٠٠٠ موترسیکل سوار که بنام ملیشه یاد می‌شوند همان قومندان‌های ملیشه سابق جنرال دوستم است که فعلاً در فاریاب حضور دارند.»

یک تن دیگر از وحشیگری اوباشان دوستم می‌نالد:

«دوستم در جای که برای عملیات میرود اربکی‌ها پس از عملیات که قریه را می‌گیرند چور و چپاول می‌کنند و از مسلمانان موترسایکل شان را می‌برند، لت و کوب می‌کنند در یک خانه اربکی‌ها داخل می‌شوند بی‌ناموسی می‌کنند همه مسلمانان در حالت فرار هستند اینجا بسیار وحشت است.»


تصویری برگرفته از فیسبوک که نظر یک هموطن ما در مورد نمایشات مضحک دوستم و پسران را بیان می‌دارد.

این مدال‌ها در حالی به پسران دوستم تفوض می‌گردد که صدها جوان اردو و پولیس افغانستان در سنگرها با امکانات ناچیز در اثر خیانت و بی‌تفاوتی مقامات جان می‌دهند و یا به چنگ طالبان افتاده بصورت فجیع سر بریده می‌شوند. دولت به اکثر این عساکر که در میدان نبرد زخمی و یا معیوب می‌شوند رسیدگی نمی‌کند و در وضع بد بسر می‌برند. آن کارمندان اردو و پولیس که اعضای بدن خود را در جنگ از دست داده اند در گوشه و کنار افغانستان زندگی زجرناک دارند. ولی بچه‌های دوستم و سران اردو در پناه ده‌ها تانک و طیاره بخاطر نمایشات کودکانه جلو کمره حاضر شده و ارگ‌نشینان ضدملی نیز تحت نام «شجاع» و «قهرمان» مدال‌هایی را که نام‌های پاک قهرمانان واقعی این سرزمین بروی آنها حک است بر سینه‌های پرخون و بی‌ارزش اینان نصب می‌کنند.

* * *

خبر مدال دادن به پسران خارج‌نشین دوستم در صفحه رسمی فیس‌بوک خودش به نشر رسید که شماری از هموطنان به جان‌رسیده آنرا شدیداً تقبیح نمودند. با آنکه یکچنین پیام‌های افشاگر در صفحات متعدد فیس‌بوک فراوان اند ولی در این‌جا به طور نمونه چند تای آنرا نقل می‌کنم:

عبدالباسط محمدیجگر گوشه های مردم مظلوم کشور به شهادت رسیدند تقدیر از بچه های لافوک های فس بوکی شد که حتا کلوش هایشان هم خاک پر نشده بود این مفت‌خوران اگر جنگ شود حتا از خود نمی‌توانند دفاع کنند شاید فرار کنند یا مردار شوند.

Shahnaz Qudratiمربی داری، مربا بخور ........... به جای تقدیر کردن شهزاده ها، میشد از یتیمان جوانانیکه در جنگهای روبرو با دشمن وطن شهید شده اند خبر میگرفت و کمک شان میکرد. وای به جان آن سرباز شهید گمنام که یتیم و بیوه اش بی کس و بیچاره ماند و واسطه دار تقدیر میشود..

Shahmahmod Sheenwariاين متفكر لوده بيبيند ديكًه چه كارها خواهد كند مردم فقير فارياب حالي در خون جوش ميزند چند ولسوالي در تحديد دشمن قرار دارد اين لوده مدال ميته مردم نان امنيت كار دارد مدال ببر در ... بزن

Fardin Yaarآقای غ به تیم خود مدال میدهد و آقای ع به تیم خود به هیچ کدام از اینها نمیتوان یک رهبر خطاب کرد فقط افسوس به حال این ملت مظلوم که همیشه فریب حرف های میان تهی این رهبرهای بی‌خرد را خورده اند....

Zubair Mansoriجالب است برای کسی که در میدان نبرد میجنگد کسی مدال نمی‌دهد برای کسی که در کنار آنها بودند مدال می‌دهند این یعنی چه آقای متفکر حال باید به پسران قانونی، محقق، ضیا مسعود، کرزی..... هم مدال بدهی که خفه نشند. مدال خو فریمان است در ارگ

فاطمه خراسانیشهادت را اولاد غریب میدهد و امتیاز را پسران دوستم اینها کدام ولایت را فتح کردند. خیلی شرم است بین هم دیگر مدال میدهند حيف است ولا

Ahmad Mahmoodاین مدال که یک خاین ملی ویک مریض بی‌کفایت بگردن سربازان ما بیاویزد یک پشیزی ارزش ندارد. قهرمانان واقعی اگر مدال بی‌ارزش رییس جمهور بی‌کفایت را ندارد تقدیر و تمجید مردم این خاک را و دعاهای مادران پیر و کودکان معصوم را با خود دارد . قهرمان کسی است که بخاطر وطن و ناموسش خالصانه برزمد نه بخاطر یک گردن بند برنجی.

Nick Mohammedزود زود مدال بده براى مردم بيچاره از تو چه كم ميشه مقصد شما بالاى قدرت باشيد حيف مردم وطن ما كه بخاطر شما قصابان عزيز ترين جگر گوشهاى خودرا ازدست ميدهند و شما قصابان ودلالان در عيش و نوش هستيد و مردم وطن مارا طى چهل سال فريب ميدهيد.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 158 نفر