ویدیوی راهپیمایی حزب همبستگی در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و ناتو


۱۶ میزان ۱۳۹۴ - کابل: «حزب همبستگی افغانستان» راهپیمایی را در تقبیح اشغال افغانستان توسط امریکا و ناتو برگزار نمود که بیشتر از ۵۰۰ زن و مرد در آن شرکت ورزیده بودند. معترضان پلاکارت‌هایی حاوی تصاویر از جنایات امریکا و نیروهای ناتو در افغانستان را با غریو شعارهای خروج نیروهای اشغالگر و چاکران داخلی شان حمل می‌نمودند.

قابل ذکر است که در این راهپیمایی قربانیان قتل‌عام شاه شهید نیز شرکت ورزیده بودند. کاکا ظاهر، پدری که چندین عضو خانواده‌اش را در این جنایت از دست داده است، به نمایندگی از باشندگان درددیده شاه‌شهید با گلوی پربغض گفت:

«زمانی که ما دست به اعتراض در سرک مسیر کارته نو به سوی چمن حضوری زدیم و این جاده را مسدود نمودیم، شام همان روز نماینده ریاست‌جمهوری یکجا با ولایت کابل به دیدار ما آمدند و مهلت بیست روزه خواسته و وعده سپردند که خواست‌های ما رسیدگی خواهند کرد. اما امروز که بیشتر از سی روز می‌گذرد، هیچ خبری نیست. این دولت فقط دروغ و فریب بلد است. مردم علیه این دولت خاین قیام کنید! مردم علیه این دولت خاین قیام کنید!...»

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی در سخنرانی‌اش گفت:

«سیاست‌های شیطانی چهارده سال گذشته این آگاهی را به مردم ما داد که تروریزم حربه امریکا برای جهانکشایی و به بردگی کشانیدن ملت‌هاست. تبلیغ، تجهیز و تمویل داعش از سوی امریکا در افغانستان و سایر نقاط جهان، ادامه همان سیاست شیادانه‌ایست که تحت عناوین اخوانی، القاعده، طالبان و جانیان بنیادگرای دیگر به یاری آی.اس.آی پاکستان و دولت‌های مزدور در این بیش از چهار دهه بر مردم ما تحمیل گردیده است.

"حزب همبستگی افغانستان" بار دیگر به مردم غیور خویش و تمامی تشکل‌ها و شخصیت‌های بیدار کشور گوشزد می‌نماید: در لحظاتی که میهن در بند ما در خون و خیانت می‌جوشد و با دسایس بی‌شمار از شمال تا جنوب و از فراه تا کندز در آتش دهشت و خون‌ریزی می‌سوزد، خاموشی و بی‌تفاوتی ننگ ابدی پنداشته می‌شود.»

در اخیر، جوانان حزب همبستگی تیاتر خیابانی‌ای را ترتیب داده بودند که در آن جنایات علیه زنان توسط طالبان جانی، اربکی‌های ستمگر و دولت دست‌نشانده تحت سایه‌ی امریکا را به تصویر کشیده بود.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 158 نفر