سازمان ملل «گرگ را مسوول رمه ساخت»

به تاریخ ١٧ سپتامبر ٢٠١٥ «شورای حقوق بشر سازمان ملل»، فیصل بن حسن طراد، سفیر عربستان در جنیوا را به حیث رییس گروه حقوق بشر این سازمان انتخاب نمود. وظیفه وی استخدام و نظارت کارمندان سازمان ملل در بخش حقوق بشر در جهان و تعیین قوانین برای آنان است. این در حالی است که عربستان سعودی در سال ٢٠١٥ در توهین به حقوق بشر و گردن زدن و اعدام رکورددار جهانی شد.

محاکمه یک زن برمایی در عربستان سعودی
جنوری ۲۰۱۵: محاکمه یک زن برمایی در عربستان سعودی

تا ١٥ جون ٢٠١٥ دولت عربستان سر ١٠٠ تن را برید و در ماه می همین سال اعلانی را برای استخدام ٨ جلاد ماهر به نشر سپرد چون انبوهی از مردم در زندان‌های این کشور منتظر اجرای حکم اعدام هستند.

هیلل نویر، مدیر اجرایی «دیده‌بان سازمان ملل» در مورد استخدام فیصل بن حسن به این کرسی اعتراض نموده گفت: «این بسیار مفتضح است که سازمان ملل کشوری را به حیث رییس گروه حقوق بشر تعیین می‌کند که در سال جاری نسبت به داعش مردم زیادتری را گردن زده است. دالر نفتی و سیاست، حقوق بشر را مسخره کرده است.»


در همین حال زندان‌های عربستان مملو از معترضان ضد دولتی اند و قرار است علی محمد ال‌نیمر ٢١ ساله به زودی گردن زده شود. او ٤ سال قبل در یک تظاهرات ضد دولتی دستگیر و حکم اعدامش صادر شد. همچنان رائف بدوی به خاطر نوشتن متن انتقادی از وضعیت نابسامان اقتصادی و فقر گسترده در عربستان به ١٠ سال حبس و ١٠٠٠ ضربه شلاق محکوم شد که با وجود تظاهرات گسترده و دادخواهی وسیع، در زندان منتظر اجرای حکم شلاق زدن است. انصاف حیدر، همسر رائف بدوی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته: «بسیار عاجل، عربستان سعودی حال ریاست یکی از گروه‌های مهم حقوق بشر در سازمان ملل را به عهده دارد. این به چه معنی است، این مثل چراغ سبز از سوی جامعه جهانی است تا شلاق زدن رائف بدوی را تکمیل کند. بلی من فراموش کردم که هنوز ٩٥٠ شلاق او باقی مانده.»


واکنش انصاف حیدر، همسر رائف بدوی به گماشتن فیصل بن حسن طراد به حیث رییس گروه حقوق بشر سازمان ملل

دولت عربستان از ماه مارچ ٢٠١٥ به اینسو در رقابت با ایران مردم بی‌پناه یمن را بمباردمان می‌کند. بر اساس گزارش «سازمان عفو بین‌الملل» هدف اصلی بمباردمان مردم ملکی، شفاخانه‌ها، مکاتب و مسکن بیجاشدگان یمن است. تا به حال نزدیک به ٤٠٠٠ تن که بیشتر آنان اطفال شمرده می‌شوند کشته شده و بیش از یک میلیون دیگر بیجا شده اند.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 85 نفر