رهبران حامی تروریزم اشک تمساح می‌ریزند

رهبران حامی تروریزم

به تاریخ ١١ جنوری ٢٠١٥، خبرگزاری‌ها تصاویری از حاکمان جهان در پاریس را منتشر کردند، که در پیشاپیش تظاهرات میلیونی مردم فرانسه علیه تروریزم قدم برمی‌داشتند. بنیامین نتانیاهو - صدراعظم اسراییل، دیوید کامرون - صدراعظم انگلستان، آنگلا مرکل - صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند - رئیس جمهور فرانسه، نیکولای سارکوزی - رئیس جمهور سابق فرانسه و نمایندگان اکثر کشورهای دیگر و منجمله امریکا در این راهپیمایی شرکت نموده، علیه تروریزم شعار دادند.

عوام‌فریبی این حاکمان برای هر انسان آگاه مشمئزکننده و تنفرانگیز است. اینان در حالی شعارهای دروغین علیه تروریزم سر می‌دهند که خود حامی خونین‌ترین نوع تروریزم دولتی بوده، طی یک دهه گذشته، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، مالی،‌ اوکراین، غزه و بسا مناطق دیگر جهان را به خاک و خون کشیده، صدها هزار انسان بی‌گناه را به کام مرگ فرو برده اند. براساس آمار نهادهای حقوق بشری، تنها در سال ٢٠١٤ حداقل ٧٦ هزار تن در سوریه کشته شده‌اند که عامل اصلی آن مداخلات بی‌شرمانه قدرت‌های غربی می‌باشد. در جنگ عراق بیش از یک میلیون تن از مردم بی‌گناه کشته شده‌اند و هنوزهم در شهرهای مختلف آن جوی خون روان است.

حامیان تروریزیم
حاکمانی که با سیاست های جنگ‌افروزانه و تروریست‌پرورانه شان جهان را به کام بربریت فرو‌برده اند، برای قربانیانی اشک تمساح می‌ریزند که خود عامل اصلی در خون نشستن شان اند.

دیگر برای هیچ فردی دارای اندکترین شعور سیاسی شکی باقی نمانده‌است که گروه‌های قرون وسطایی بنیادگرای اسلامی که زیر نام‌های گوناگونی چون «القاعده»،‌ «داعش»،‌ «طالبان»، «بوکو حرام»، «الشباب»،‌ «جهادی»، «لشکر طیبه» و غیره سربلند کرده با وحشت بی‌مانندی انسانیت را هدف قرار می‌دهند، همه لشکر ذخیره قدرت‌های غربی اند که با ریختن پول و تسلیحات به دامان شان، آنان را جهت پیشبرد اهداف استراتژیک و اقتصادی شان به میدان کشیده‌اند.

حاکمان امریکا و اروپا از یکسو برای قربانیان حمله تروریستی ٧ جنوری ٢٠١٥ بر «شارلی ابدو» اشک می‌ریزند، از سوی دیگر از طریق چوب‌دست‌های شان در خاور میانه مثل ترکیه، قطر، عربستان و غیره به گروه‌های آدم‌خوار «جبهه النصر»، «داعش» و غیره پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و امکانات تکنولوژیکی ارسال می‌دارند. همین چند هفته قبل رسانه‌های جهان به نقل از اعضای پارلمان عراق گزارش دادند که طیاره‌های نظامی امریکا در چندین شهر عراق به داعش سلاح و تجهیزات جنگی پرتاب نموده‌‌اند.

هر فردی که به آزادی، دموکراسی و عدالت معتقد است باید به این آگاهی دست یابد که مبارزه علیه بنیادگرایی و تروریزم، بدون مبارزه علیه قدرت‌های امپریالیستی به‌مثابه تمویل‌کنندگان و قیم تروریزم، بی‌معنا و شدیدا ناقص است.

سال‌هاست که امریکا و غرب، باندهای تروریستی را منحیث نیروی ذخیره ‌شان مورد حمایت قرار داده‌اند و تلاش‌های جدی جریان دارند تا این ویروس مهلک را در خاور میانه و مجموع آسیا شایع سازند. امریکا این باندها را اسلحه موثری برای ضربه‌زدن بر منافع رقبای آسیایی‌اش چون روسیه و چین به‌شمار می‌آورد. همین اکنون گروه‌های وابسته به داعش با سرعت در مناطق مرزی پاکستان و در شمال افغانستان در حال گسترش اند که جمهوریت‌های آسیای میانه هدف بعدی این موج بربریت و جهالت خواهد بود.

سایت امریکایی «جهان سوسیالیست» در این ارتباط می‌نویسد :

«رابطه‌ی دولت امریکا و داعش از یک الگوی سنتی پیروی می‌کند، مانند ارتباط‌اش با القاعده و اسامه بن لادن. به مانند القاعده، داعش محصول دخالت‌گری امریکاست. حضور القاعده در افغانستان بخشی از جنگ نیابتی با اتحاد جماهیر شوروی در دهه هشتاد بود و داعش در سوریه و عراق بخشی از جنگی دیگر. در تلاش برای اعمال کنترول بر خاور میانه و آسیای مرکزی، طبقه حاکم امریکا، پیوسته بر عقب‌مانده‌ترین و واپسگرایانه‌ترین عناصر متکی بوده‌است.»

درحالی‌که این تروریست‌پروران در برابر قتل‌عام‌های پیاپی صدهاهزار انسان بی‌گناه در کشورهای جهان سوم و بخصوص در افغانستان،‌ عراق، سوریه، فلسطین، لیبی و... سکوت مرگباری اختیار کرده‌اند، اما در برابر کشته‌شدن ١٧ تن در پاریس این چنین خاکباد راه انداخته، فرانسوا اولاند آن را «یازدهم سپتامبر فرانسه» نام می‌گذارد تا توجیهی برای اقدامات جنایت‌کارانه و زورگویانه آینده‌اش در اختیار داشته باشد.

طیاره‌های امریکایی برای داعش اسلحه پرتاب می‌کنند
طیاره‌های امریکا در حال ریختن تسلیحات نظامی و موادغذایی برای وحشیان داعش در عراق.

همانگونه که در مورد احتمال دست‌داشتن دولت امریکا در حادثه یازدهم سپتامبر نیویارک، پرسش‌های فراوانی تاکنون بی‌پاسخ مانده‌اند، حملات پاریس نیز شدیدا مشکوک بوده از سازماندهی آن توسط نهادهای قدرتمند استخباراتی سخن به میان می‌آید. تروریست‌هایی که در لیست مظنونان هراس‌افکنی امریکا جا داشته و فرانسه از آن اطلاع داشت، در قلب پاریس دست به حملات جنایت‌کارانه می‌زنند و بعد با خاطر آرام از صحنه فرار می‌کنند. ضمنا فرانسه از طریق نهادهای استخباراتی ترکیه در جریان بوده‌است که حمله‌کنندگان به سوریه رفته، تحت آموزش‌های نظامی قرار داشته‌اند، اما هیچ اقدامی در مقابل آنان صورت نمی‌گیرد. خبر خودکشی هلریک فریدو، افسر پلیس مسوول تحقیق حمله بر دفتر «شارلی ابدو»، این شک و گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند.

آنچنان که یازدهم سپتامبر زمینه جنگ‌افروزی و جهان‌کشایی امریکا را مساعد نمود، جریانات اخیر رساننده آنست که فرانسه نیز در پی بهره‌برداری از این ماجرا برای حمله بر این و آن کشور باشد. دولت فرانسه یکی از حامیان اصلی تروریزم دولتی و موج اشغالگری امپریالیستی بوده بخصوص در تخاصمات خونین کشورهای افریقایی دستان پرخون دارد. در اواسط سال ٢٠١٣ بود که این کشور به بهانه مبارزه با گروه‌های افراطی، به کشور مالی تجاوز نظامی نمود و در قضایای سایر کشورهای جنگزده، و منجمله افغانستان، حامی خونخوارترین و ارتجاعی‌ترین گروه‌ها بوده‌است.

نویسنده مبارز، ا. م. شیری در مقاله‌ای تحت عنوان «سناریوی مشترک فیلم‌های جنائی-‌فانتزی هالیوود در پاریس به واقعیت پیوست» می‌نویسد :

«سیمای جنایتکاران حرفه‌ای آنگلوساکسون‌ها در دو- سه دهه اخیر بوضوح آشکار شده؛ لولوی بچه ترسان آنها ـ"القاعده" و "رهبر" آن، اسامه بن لادن از دور خارج گشته؛ مترسک جدید شان بنام "دولت اسلامی" و خلیفه دست‌آموز آن- ابوبکر البغدادی نیز از همان ابتدای انجام اوامر ارباب برای خونریزی‌های گسترده نیابتی آبرویی برای باصطلاح سیاست‌گزاران صهیونیست رژیمهای آنگلوساکسونی باقی نگذاشت. با وقوف بر این اوضاع است، که سیاست‌گزاران غرب بفکر انتقال مرکز توطئه از واشنگتن، لندن، تل‌آویو به پاریس افتاده اند. چرا که فرانسه بتازگی (در سال ۲۰۰۸) بفرماندهی و بخش نظامی ناتو بازگشته و وجه ظاهری آن هنوز بطور جدی خدشه‌دار نشده است. بدین سبب، اتاق های فکر صهیونیسم بین‌الملل و جنگ‌سالاران غربی بر این تصورند که با استفاده از موقعیت فرانسه می‌توانند با ارتکاب جنایت و فریبکاری، افکار عمومی جوامع غربی را برای تشدید و تداوم تهاجمات تروریستی به کشورهای مختلف آماده سازند.»

طیاره‌های بدون سرنشین داعش که مجهز به کمره‌های پیشرفته
طیاره‌های بدون سرنشین داعش که مجهز به کمره‌های پیشرفته اند، به دست رزمندگان کوبانی افتیده‌اند. چه کسی این تجهیزات پیشرفته‌ را در اختیار این گروه قرون‌وسطایی قرار می‌دهد؟

تروریزم در هر نقطه جهان محکوم و قابل تقبیح است. اما نباید اجازه داد که دولت‌های تروریست‌پرور و گروه‌های فاشیستی اروپا آن را روپوشی برای سیاست‌های ضدانسانی شان ساخته، موج حملات بر تمامی مسلمانان و پناهندگان را شعله‌ور سازند و یا کشورهای دیگری را زیر حملات نظامی جنایت‌کارانه شان قرار دهند. زنگ خطر زمانی به صدا درآمد که روپرت مردوک، «سلطان رسانه‌ای جهان» با ارسال پیامی از طریق تویتر نوشت: «مسلمانان حتا اگر بخش اعظم ‌شان صلح‌طلب باشند باید در ماجراهای تروریستی چند روز اخیر پاریس مسوول قلمداد گردند.»

امریکا و قدرت‌های اروپایی که با بحران‌های شدید اقتصادی و موج بی‌کاری و اعتراضات توده‌ای مواجه اند، می‌کوشند با راه‌اندازی جنگ‌ها و چپاول کشورهای فقیر، عمر امپراتوری ستمکارانه شان را طولانی‌تر سازند. آنان برای راه‌اندازی جنگ‌های تازه پی بهانه می‌گردند. امپریالیزم و جنگ دو روی یک سکه اند و بحران‌ها و افول رونق اقتصادی این قدرت‌ها آنان را وحشیانه‌تر به جان ملت‌های دیگر انداخته‌است تا با آخرین چنگ و دندان نشان‌دادن‌ها از فرورفتن در باتلاق فروپاشی جلو گیرند.

هر فردی که به آزادی، دموکراسی و عدالت معتقد است باید به این آگاهی دست یابد که مبارزه علیه بنیادگرایی و تروریزم، بدون مبارزه علیه قدرت‌های امپریالیستی به‌مثابه تمویل‌کنندگان و قیم تروریزم، بی‌معنا و شدیدا ناقص است.

جان مکین و تروریست‌ها
جان مکین، سناتور امریکایی در دیدار با تروریست‌های سوریه.

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 278 نفر