انعکاس رسانه‌ای گردهمایی حزب همبستگی برضد معاهده ننگین با گلبدین راکتیار

تجمع اعتراضی به صلح با حکمتیار در کابل


منبع: بی‌بی‌سی فارسی، ۱ میزان ۱۳۹۵

 تجمع اعتراضی به صلح با حکمتیار در کابل

همزمان با امضای این سند، تجمع اعتراضی به امضای این توافقنامه در کابل راه اندازی شده بود.

این تجمع با حضور ده‌ها نفر در پارک شهر نو کابل برگزار شده بود و اشتراک کنندگان با سر دادن شعار علیه آقای حکمتیار، مخالفت خود را با صلح با او اعلام کردند.

معترضین می‌گویند مردم افغانستان گلبدین حکمتیار را به دلیل دست داشتن در جنگ‌های داخلی و جنگ‌های اخیر نمی‌بخشند و خواهان مجازات او هستند.

امضای توافقنامه صلح با گلبدین حکمتیار در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش های موافق و مخالف زیادی به همراه داشته است.



حزب همبستگی امضای توافقنامه صلح را خیانت به ملت افغانستان میداند


منبع: تلویزیون آریانا، ۱ میزان ۱۳۹۵

حزب همبستگی امضای توافقنامه صلح را خیانت به ملت افغانستان میداند

حزب همبستگی افغانستان امضای توافقنامه با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار را خیانت به ملت افغانستان می داند.

در آستانه امضای توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، ده ها تن از اعضای حزب همبستگی افغانستان هر گونه امتیاز دادن به او را خیانت ملی به مردم افغانستان می دانند.

اعضای این حزب تاکید دارند که آمدن حکمتیار به افغانستان و دادن مصونیت قضایی به او سبب ادامه خون ریزی در کشور خواهد شد.

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی می گوید: “گونه معامله با راکتیار و دیگر جنایتکاران خیانت به ملت است و با این فقط می توانیم اساسی ترین اصول حقوق بشر زیر پای شود و صلح هیچ وقت با قربانی کردن عدالت بدست نمی آید.”

اعضای حزب همبستگی افغانستان صلح با حکمتیار را به سود مردم نمی دانند و خواستار به دادگاه کشاندن کسانی شدند که در جنایت های جنگی و کشتار مردم دست دارند.

مرسل، عضو حزب همبستگی افغانستان می گوید: “ما فقط از مردم افغانستان می خواهیم که صدای شان را بلند کنند، برخیزند، خیزش کنند و نگذارند تا یکبار دیگر قاتلان عزیزان شان حکومت کند.”

گفته می شود گفتگو با حزب اسلامی گلبدین حکمیتار از آغاز کار حکومت وحدت ملی آغاز شده بود و سرانجام پس از دو سال، این گفتگو ها نتیجه ای را در پی داشت و پنجشنبه اول میزان تواقنامه صلح میان طرفین امضا شد.



سیلی غفار: با آوردن حکمتیار حلقه جنایتکاران تکمیل خواهد شد


منبع: رادیو آزادی، ۱ میزان ۱۳۹۵


ویدیوی «رادیو آزادی» از تظاهرات

حزب همبستگی افغانستان در پیوند به امضای موافقت نامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی تجمع اعتراضی راه اندازی کرده و شعار بر ضد حکمتیار را سر می‎دادند. سیلی غفار سخنگوی این حزب در جمع معترضان گفت که مردم افغانستان گلبدین حکمتیار را به دلیل دست داشتن در جنگ‌های داخلی و جنگ‌های اخیر نمی‌بخشند و خواهان مجازات او هستند. وی افزود: "با آوردن حکمتیار حلقه جنایتکاران تکمیل خواهد شد و هیچ سودی به آینده سیاسی کشور ندارد."



واکنش‌های احزاب سیاسی در مورد توافق حکومت با حزب اسلامی


منبع: رادیو آزادی، ۱ میزان ۱۳۹۵

واکنش‌های احزاب سیاسی در مورد توافق حکومت با حزب اسلامی

در حالی‎که توافق‌نامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت افغانستان امضا شد شماری از احزاب سیاسی موافقت و مخالفت‌شان را با آمدن گلبدین حکمتیار رهبر این حزب اعلام کردند.

حزب همبستگی افغانستان در پیوند به امضای این سند تجمع اعتراضی راه اندازی کرده و شعار بر ضد حکمتیار را سر می‎دادند.

سیلی غفار سخنگوی این حزب در جمع معترضان گفت که مردم افغانستان گلبدین حکمتیار را به دلیل دست داشتن در جنگ‌های داخلی و جنگ‌های اخیر نمی‌بخشند و خواهان مجازات او هستند.

وی افزود: "با آوردن او حلقه جنایتکاران تکمیل خواهد شد و هیچ سودی به آینده سیاسی کشور ندارد، با امضای این قرارداد مثل جنگسالاران دیگر به ستمگری‎ها و استفاده از بودجه ملت ادامه می‎دهد."



صلح با حزب اسلامی با یک سلسله مخالفت ها و حمایت ها مواجه شده است


منبع: کابل نیوز، ۱ میزان ۱۳۹۵

صلح با حزب اسلامی با یک سلسله مخالفت ها و حمایت ها مواجه شده است

امضای توافقنامۀ صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، با واکنشهای مثبت و منفی به سطح کشور مواجه شده است.

اینجا، حزب همبستگی افغانستان، امضای توافقنامۀ صلح با حزب اسلامی را خیانت با ملت افغانستان و فصل جدید بربادی کشور می خواند.

این حزب، امضای توافقنامۀ صلح با حزب اسلامی را یک بخشی از سیاستهای امریکا می خواند و میگوید که امریکا می خواهد تا با دادن مصونیت قضایی به حکمتیار و جنگجویانش، حلقه جنایاتش را وسعت بدهد.

تظاهر کننده گان، برضد حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار شعار می دهند و میگویند که توافقنامه با این گونه گروه ها، صلح را در کشور تأمین کرده نمی تواند.

ازسوی دیگر، برخی از چهره های جهادی و نماینده مردم از این توافقنامه، حمایت می کنند.

اینجا، باشنده گان منطقۀ چهاردهی کابل گردهم آمده اند و توافقنامۀ صلح با حزب اسلامی را به خیر افغانها و گام مثبت برای تأمین صلح سراسری در کشور می خوانند.

امضای توافقنامۀ صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، در برخی ولایات نیز با استقبال روبرو شده است و امیدواری های تازه صلح سراسری را در میان مردم، ایجاد کرده است.



صلح با نوکرانِ چهل سالۀ سیا و آی اس آی، هیچ سودی برای مردم ندارد!


منبع: افغان تیلیکس، ۱ میزان ۱۳۹۵

صلح با نوکرانِ چهل سالۀ سیا و آی اس آی، هیچ سودی برای مردم ندارد!

سخنگوی حزب همبستگی افغانستان گفت:امروز، آوردن گلبدین حکمتیارغیر از اینکه کلکسیون جنایتکاران را تکمیل کند دیگر هیچ فایده ای به حال مردم افغانستان نمی تواند داشته باشد!

ظاهراً فاصله ها برای دیدن گلبدین حکمتیار در کابل از سوی شهروندان کشور کوتاه تر شده است. معاون اول ریاست اجرایی می گوید که هیچگونه مخالفتی با امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی وجود ندارد و در گام نخستین توافقنامه از سوی حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، نماینده حزب اسلامی و رییس شورای عالی صلح در گام بعدی از سوی رییس جمهور غنی و گلبدین حکمتیار به امضا خواهد رسید. حزب اسلامی نیز از تلاش حلقاتی در داخل حکومت برای ناکام ساختن روند مذاکرات صلح میان این حزب و حکومت سخت انتقاد می کند و بر امضای زود هنگام توافقنامه صلح تاکید دارد.

سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، در برنامه «نگرش» گفت: مردم افغانستان به یاد دارند که حزب اسلامی در گذشته هم صدای آرامش و امنیت را سر داده اند، اما دیدیم که در عمل زخم هایی کاری بر پیکر میهن و ملت ما زدند. اگر به گذشته برگردیم روزی که حکومت داکتر نجیب سقوط می کند، در هفت ثور ۱۳۷۱ حزب اسلامی در نشریه رسمی خود می نویسد: «به هموطنان مسلمان اطمینان می دهیم که دوران جنگ در افغانستان انشالله به پایان رسیده است» اما یک روز از این اطمینانی که داد، نگذشت که اختلاف و کشمکش بین این تنظیم های همجنس شان شروع شد و کابل را به حمام خون و به یک مخروبه و ویران کده تبدیل کرد که تا هنوز هم مردم کابوس آن را می بینند.

وی، با بیان اینکه حزب اسلامی، حزبی است که تاریخچه ای مملو از کشتار و ویرانگری دارد، افزود: رهبران آن مسبب خونریزی و تباهی و بر بادی مردم افغانستان هستند بنابراین هیچگاه نمی تواند پیام آور صلح باشد. دیدیم که در این پانزده سال هم آنها حملات انتحاری که در کابل صورت گرفت را به عهده گرفتند. فراموش نکنیم در شش می سال ۲۰۱۳ حمله ای را که در شاه شهید صورت گرفت حزب اسلامی به عهده گرفت. دیدیم که از مذاکره کنندگان حزب اسلامی حملات انتحاری را طی مصاحبه ای حمایت کرد. شخص گلبدین حکمتیار هم به داعش لبیک گفت و از داعش طرفداری کرد و از داعش حمایت کرد. بنابراین ما چطور می توانیم از چنین حزبی صلح و دوستی بخواهیم؟ در حال حاضر هم حزب اسلامی هیچ قدرتی ندارد. هر آنکه در اطراف حکمتیار وجود دارد همه اقوام وی هستند.

غفار، برنامه صلح با حکمتیار را برنامه ای از سوی کشورهای استعمارگر دانسته و گفت: آمریکا و دیگر کشورهای استعمارگر همیشه دست نشانده و دست پرورده های خود را مانند غده های چرکین نگاه می دارند و وقتی به آنها ضرورتی احساس کردند از آنها استفاده می کنند. آنها اگر احساس کردند که در افغانستان به چهره ای خونخوار نیاز دارند افرادی مانند حکمتیار را برجسته می سازند و به صحنه باز می گردانند. ارگ هم هرقدر که از تفاهمنامه با حزب اسلامی حرف بزند ما نبابد بوی صلح از آن بشنویم. چرا که ارگ هم می خواهد بوسیله افرادی چون حکمتیار زهر چشمی به رقیبان خود نشان دهد و بگوید که در اطراف خود افراد مختلفی دارد همانطور که در انتخابات از چهره ای به نام دوستم استفاده کرده است. امروز، آوردن گلبدین حکمتیار هیچ سودی به حال مردم افغانستان ندارد. غیر از اینکه کلکسیون جنایتکاران را تکمیل کند دیگر هیچ فایده ای به حال مردم افغانستان نمی تواند داشته باشد و این افراد فقط دست آی اس آی پاکستان را در افغانستان بیشتر باز می کند. چرا که آنها نوکران چهل ساله سیا و آی اس آی هستند.

وی ادامه داد: مذاکرات صلح با این گروه های تروریست پرور فقط تباهی بیشتر را برای افغانستان می آورد. چرا که پشت پرده، برنامه آمریکا و دیگر کشورهای استعمار وجود دارد.

سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، معتقد است حزب اسلامی هیچ تفاوتی با دیگر تروریست هایی که در این سرزمین و منطقه هستند ندارند همه در خونریزی و کشتار و انتحار و انفجار و خشونت بر زنان و کودکان دست بالایی دارند. اینکه می گویند امضای تفاهمنامه با حزب اسلامی دستیابی به صلح و ثبات پایدار است بیشتر به فکاهی شبیه است تا واقعیت. چرا که حزب اسلامی حزبی است که به راکت پراکنی و کشتار و جلادی معروف است و شخص گلبدین هم قصاب و تیزاب پاش کابل است و تاریخچه وی و حزب وی با جنایت و قتل و کشتار گره خورده است. پس ما از این افراد نمی توانیم انتظار صلح و ثبات و پیروزی داشته باشیم.

به باور غفار، این پروژه ای که می خواهد حکمتیار را وارد صلح کند، پروژه پشت پرده آمریکا و کشورهای استعمارگر است. طببیعی است که این کار برای آمریکا هیچ ضرری نمی رساند. ندیده ایم که طالبان، داعش و یا گلبدین کدام پایگاه آمریکایی را هدف قرار داشته باشند. بلکه آنها فقط به مردم افغانستان ضرر می رسانند و آنها را تباه کرده اند.



هم‌زمان با امضای توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی، تظاهرات بر ضد آن درکابل برگزار شد


منبع: خبرگزاری افق، ۱ میزان ۱۳۹۵

هم‌زمان با امضای توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی، تظاهرات بر ضد آن درکابل برگزار شد

توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی پس از ماه‌ها گفتگو و بحث در مورد آن امروز بالاخره میان رییس هیات این حزب و رییس شورای عالی صلح و نماینده حکومت امضا شد. اما همزمان با آن تظاهراتی از سوی از اعضای حزب همبستگی و شماری از شهروندان نیز در کابل برگزار شد.

این تظاهرات که از سوی حزب همبستگی سازمان دهی شده بود، اعتراض کنندگان با حمل پلاکارت‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود « اگر امریکا و غلامانش راکتیار را شرکای جرمش را ببخشند. تاریخ و مردم ما هرگز نمی‌بخشند» از امضای توافقنامه صلح با حکمتیار که در جنگ‌های داخلی دست داشته و در پانزده سال گذشته همسو با طالبان در تدوام جنگ و ناامنی در کشور نقش داشته است، اعتراض کردند.

در اعلامیه‌ای که در پایان این تظاهرات به نشر رسید در آن از دادن مصوونیت قضایی به حکمتیار انتقاد شده و گفته شده است« دادن مصونیت قضایی به گلبدین و حزب بدنامش خیانت بزرگی است؛ حق محاکمه و تصمیم‌گیری در مورد اینان را فقط مردم زجرکشیده‌ی ما دارند و بس. اشغالگران و ملل متحد منحیث چوبدست آنان می‌توانند پلشت‌ترین و قسی‌ترین قاتلان را از فهرست سیاه شان بیرون کنند، اما هیچ نیرویی قادر نیست گلبدین، قطب‌الدین هلال، غیرت بهیر، قدیر کریاب، هارون زرغون، کریم امین و دیگر آدم‌کشان خاین حزب آدم‌خوار اسلامی را از خاطره تاریخ محو کند».

در این اعلامیه از امریکا انتقاد شده است که از حکمتیار و جنایت‌کاران جنگی حمایت می‌کند و در هنگام ضرورت که توانستند اهداف‌اش بر آورده کند از آنها استفاده می‌کند.

هرچند دولت و حلقات نزدیک حزب اسلامی از امضای این توافق‌نامه حمایت کرده اند اما انتقادهای از سوی بعضی از اعضای احزاب جهادی نیز به امضای این موافقتنامه صورت گرفته است.

انتقاد کنندگان این توافق‌نامه می‌گویند حزب اسلامی و حکمتیار در آخرین مرحله اقتدار و قدرت خویش قرار دارد لازم نبود که حکومت با امتیاز دادن‌ بزرگ این حزب را حمایت می‌کرد.



واکنش ها به توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی: 'جلاد کابل را نمی بخشيم '


منبع: خبرگزاری بخدی، ۱ میزان ۱۳۹۵

جلاد کابل را نمی بخشيم

بدنبال امضای توافقنامه صلح دولت وحدت ملی با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار واکنش ها به این توافقنامه متفاوت بود.

همزمان به امضای این توافقنامه که از طریق تلویزیون ملی افغانستان به شکل زنده پخش می شد شماری از معترضان در پارک شهر نو کابل تظاهرات و گردهمایی اعتراضی راه اندازی کردند.

معترضان که بیشتر آنها هواداران حزب همبستگی افغانستان بودند، گلبدین حکمتیار و فرماندهان ارشد این حزب را جنایت کار خوانده و گفتند که امضای توافقنامه صلح با این حزب لکه ننگ بر کارنامه دولت وحدت ملی است.

سيلی غفار، سخنگو و از اعضای این حزب به خبرنگاران گفت: "امضای توافقتنامه صلح با حزبی که فقط در راکت پراگنی، کشتار، غداری، خود فروشی و مزدوری تخصص دارد به جز از خونريزی در کشور دیگر ارمغانی ندارد."

معترضان شعارهای بر ضد حزب اسلامی حمل می کردند و می گفتند که رهبر و فرماندهان این حزب در قتل عام و خونریزی های دهه هفتاد (جنگ داخلی) و سال های اخیر به مردم افغانستان پاسخگو هستند.

آنها پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: "اگرامريکا وغلامانش راکتيار و شرکاى جرمى اش را ببخشند، تاريخ و مردم ما هرگز نمى بخشد"، "رهايی جلادان حزب راکتيار از زندان ها، ادامه خونريزی است" و "آمدن حکمتيار جلاد، خيانت است".

معترضان حزب اسلامی را دست پروده سی آی ای (سازمان استخبارات امریکا) خوانده و هشدار دادند که بخشیدن جنایتکاران جنگی برای حکومت افغانستان سنگین تمام خواهد شد.



توافق‌نامۀ صلح حکومت با حکمتیار و واکنش های داخلی و خارجی؛'جلاد کابل را نمی بخشيم '


منبع: شفقنا، ۱ میزان ۱۳۹۵

توافق‌نامۀ صلح حکومت با حکمتیار و واکنش های داخلی و خارجی؛'جلاد کابل را نمی بخشيم

همزمان به امضای این توافقنامه که از طریق تلویزیون ملی افغانستان به شکل زنده پخش می شد شماری از معترضان در پارک شهر نو کابل تظاهرات و گردهمایی اعتراضی راه اندازی کردند.

معترضان که بیشتر آنها هواداران حزب همبستگی افغانستان بودند، گلبدین حکمتیار و فرماندهان ارشد این حزب را جنایت کار خوانده و گفتند که امضای توافقنامه صلح با این حزب لکه ننگ بر کارنامه دولت وحدت ملی است.

سيلی غفار، سخنگو و از اعضای این حزب به خبرنگاران گفت: “امضای توافقتنامه صلح با حزبی که فقط در راکت پراگنی، کشتار، غداری، خود فروشی و مزدوری تخصص دارد به جز از خونريزی در کشور دیگر ارمغانی ندارد.”

معترضان شعارهای بر ضد حزب اسلامی حمل می کردند و می گفتند که رهبر و فرماندهان این حزب در قتل عام و خونریزی های دهه هفتاد (جنگ داخلی) و سال های اخیر به مردم افغانستان پاسخگو هستند.

آنها پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: “اگرامريکا وغلامانش راکتيار و شرکاى جرمى اش را ببخشند، تاريخ و مردم ما هرگز نمى بخشد”، “رهايی جلادان حزب راکتيار از زندان ها، ادامه خونريزی است” و “آمدن حکمتيار جلاد، خيانت است”.

معترضان حزب اسلامی را دست پروده سی آی ای (سازمان استخبارات امریکا) خوانده و هشدار دادند که بخشیدن جنایتکاران جنگی برای حکومت افغانستان سنگین تمام خواهد شد.

...

در همین حال، حزب همبستگی افغانستان با پیوستن گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی به‌روند صلح مخالف است.

اعضای حزب همبستگی افغانستان در یک گردهمایی اعتراض‌آمیز در کابل گفتند که گلبدین حکمتیار قاتل هزاران انسان بی‌گناه در کشور بوده‌است.

شرکت‌کننده‌گان این گردهمایی از مردم خواستند که دربارۀ جنایت‌های حکمتیار خاموش نمانند.

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، گفت: «حزب اسلامی دشمن ترقی کشور و افراد مترقی و روشنفکر و زنان است و در چند دهۀ گذشته از همه گروه‌های مرتجع کرده، روشنفکران را به قنل رسانده است.»

هواداران حزب همبستگی افغانستان گفتند که حکومت می‌خواهد با امتیازدادن به‌گلبدین حکمتیار چهرۀ اصلی او را از مردمان کشور پنهان نگدارد.



واکنش های ملی وبین المللی در مورد توافق حکومت با حزب اسلامی افغانستان


منبع: کلید گروپ، ۱ میزان ۱۳۹۵

واکنش های ملی وبین المللی در مورد توافق حکومت با حزب اسلامی افغانستان

رئیس جمهور اشرف غنی، از امضای توافق نامه صلح میان دولت و حزب اسلامی استقبال کرد.

...

اما حزب همبستگی افغانستان با راه اندازی یک تظاهرات با امضای این توافق نامه اعلام مخالفت کرد. سیلی غفار، سخنگوی این حزب با خوانش قطعنامه یی در این مورد گفت که آنان مخالف اعطای مصئونیت قضایی و امتیازات به گلبدین حکمتیار و طرفداران وی اند.



واکنش‌های داخلی و جهانی در برابر توافق‌نامۀ صلح با حکمتیار


منبع: طلوع نیوز، ۱ میزان ۱۳۹۵

واکنش‌های داخلی و جهانی در برابر توافق‌نامۀ صلح با حکمتیار

...

در همین حال، حزب همبستگی افغانستان با پیوستن گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی به‌روند صلح مخالف است.

اعضای حزب همبستگی افغانستان در یک گردهمایی اعتراض‌آمیز در کابل گفتند که گلبدین حکمتیار قاتل هزاران انسان بی‌گناه در کشور بوده‌است.

شرکت‌کننده‌گان این گردهمایی از مردم خواستند که دربارۀ جنایت‌های حکمتیار خاموش نمانند.

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، گفت: «حزب اسلامی دشمن ترقی کشور و افراد مترقی و روشنفکر و زنان است و در چند دهۀ گذشته از همه گروه‌های مرتجع کرده، روشنفکران را به قنل رسانده است.»

هواداران حزب همبستگی افغانستان گفتند که حکومت می‌خواهد با امتیازدادن به‌گلبدین حکمتیار چهرۀ اصلی او را از مردمان کشور پنهان نگدارد.



هر نوع معامله با حکمتیار و شرکای جرمش خیانت ملی محسوب می شود


منبع: آوا پرس، ۱ میزان ۱۳۹۵

هر نوع معامله با حکمتیار و شرکای جرمش خیانت ملی محسوب می شود

واگذاری امکانات فراوانی نظیر پول نقد، شهرک،پست های دولتی و سایر امتیازات، مصونیت قضایی به گلبدین عدم بی توجهی به قربانیان سه دهه قبل می باشد و یک خیانت ملی محسوب می شود.

حزب همبستگی افغانستان با شمارکثیر دانشجویان جوان امروز (پنجشبنه ) بر علیه هر گونه توافق حکومت وحدت ملی با رهبر حزب اسلامی (حکمتیار ) دست به اعتراض نهادند.

بانو سیلی غفار سخنگوی حزب اسلامی با اظهار مطلب فوق بر سخنان خود افزود: دولت اشغالگر امریکا و نوکرانش تلاش دارند تا لاشه گندیده ای موسوم به گلبدین را زیر نام « صلح » بار دیگر بر گرده های زخمی مردم سوار سازند.

بانو غفار افزود: "از دولتی که متشکل از برادران هم فکر و هم طراز راکتیار(حکمتیار) باشد،نمی توان توقع بیشتری از این داشت".

وی افزود: دادن مصونیت قضایی به گلبدین و حزب بدنامش خیانت بزرگی است،حق محاکمه وتصمیم گیری در مورد اینان را فقط مردم زجر کشیده ی ما دارند و بس.

این سخنگو تصریح کرد: اشغالگران و ملل متحد می توانند پلشت ترین و قسی ترین قاتلان را از فهرست سیاه پوشان بیرون کنند، اما هیچ نیرو قادر نیست گلبدین، قطب الدین هلال، غیرت بهیر، قدیر کریاب، هارون زرغون، کریم امین و دیگر آدمکشان خاین حزب آدمخوار اسلامی را از خاطره تاریخ محو کند.

او تاکید کرد: "تاریخ ننگین احزاب بنیادگرا و آدمکش در افغانستان نشان می دهد که دولت استعماری بخصوص امریکا و بریتانیا در تبانی با شرکای عربی و پاکستانی و... خویش عناصر دست نشانده را همچو غده چرکین نگه می دارند تا درهنگام ضرورت فرمان ادای نقش در ماموریت های برای شان صادر کند."

وی در اخیر افزود: امروز هم دولت های اشغالگر، گلبدین را زیر نام « پیوستن به پروسه صلح » برجسته ساخته می خواهند برملت ما تحمیل نمایند، اما در آنچه شکی باقی نمانده اینست که به مقیاس دروغین بودن « جنگ » امریکا با این مزدور وبچه نازدانه،ادعای «صلح »نیز تزویر رذیلانه ایست که جز خونریزی بیشتر ارمغانی به دنبال نخواهد داشت.



برگزاری تظاهرات در کابل علیه امضای توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی حکمتیار


منبع: خبرگزاری تسنیم، ۱ میزان ۱۳۹۵

برگزاری تظاهرات در کابل علیه امضای توافقنامه صلح دولت با حزب اسلامی حکمتیار

تعدادی از مردم در کابل در آستانه امضای توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی حکمتیار با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را اعلام کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که شورای عالی صلح افغانستان و برخی از اعضای حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» از امضای امروز توافقنامه صلح با دولت کابل خبر داده‌اند برخی از مردم در پایتخت این کشور علیه توافق تظاهرات برگزار کرده‌اند.

این در حالی است که لحظاتی قبل مراسم امضای پیش‌نویس این توافقنامه آغاز شده است.