تظاهرات حزب همبستگی برای دادخواهی از خون قربانیان قتل‌عام میرزااولنگ


دریافت تصاویر با کیفیت بالاتر


کابل – ۲۰ اسد ۱۳۹۶: امروز جمعی از اعضا و هواداران حزب همبستگی طی تجمع اعتراضی در دادخواهی از خون قربانیان قتل‌عام میزرااولنگ ولایت سرپل، انزجار شان را از دولت دست‌نشانده ع و غ، وحوش طالبی و داعشی و جنایتکارانی در قالب ایتلاف‌های ضدملی موسوم به «حراست و ثبات»، «نجات»، «اتحاد مردمی» و «محور مردم» ابراز داشتند. معترضان در کنار تصاویر بازماندگان و قربانیان کشتار در مسجد جوادیه هرات و میرزااولنگ، پلاکارت‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها شعارهای ذیل به چشم می‌خورد: «در کنار وحشیان طالب و داعش، دولت ضدمردمی ع و غ مسوول قتل‌عام میرزااولنگ است!»، «تلاش غلامان بیگانگان برای نفاق ملیتی و مذهبی با اتحاد و همبستگی جانبخش مردم ما محکوم به شکست است!»، «زمستان می‌گذرد، اما روسیاهی آن به روشنفکرنماهای جاسوس‌پیشه و خاینی می‌ماند که بر طبل اختلافات قومی و سمتی می‌کوبند!»، «من پشتون هزاره‌ام، انتقام جگرگوشه‌های میرزااولنگی خود را گرفتنی‌ام!»، «کجایند خاینانی که لاف از "نجات"، "حراست"، "محور مردم"، "اتحاد مردمی" و... می‌زنند اما در دفاع از مردم مظلوم میرزااولنگ موش‌گشته‌اند؟!»، «انتقام خون قربانیان چهارراهی زنبق، جوادیه هرات، میرزااولنگ وغیره را با کسب آگاهی و بسیج همگانی گرفته می‌توانیم!»

مادری به نام خراسانپور که پسر جوانش را در حمله چهارراهی زنبق (۱۰ جوزای ۱۳۹۶) از دست داده است.
خراسانپور، مادری که پسر جوانش را در حمله چهارراهی زنبق (۱۰ جوزای ۱۳۹۶) از دست داده است.

مادری به نام خراسانپور که پسر جوانش را در حمله چهارراهی زنبق (۱۰ جوزای ۱۳۹۶) از دست داده درحالیکه اشک می‌ریخت علیه قاتلان جگرگوشه‌اش شعار سرداده در نطق کوتاهی گفت:

«بچه‌ام چند روز پیش شهید شد. امروز وقتی هرجا انسان بی‌گناه می‌میرد، خون بچه‌ام دوباره تازه شده و فکر می‌کنم که او یک دفعه دیگر شهید می‌شود.»

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی ضمن همدردی با قربانیان میرزااولنگ گفت:

«در تاریخ ۱۵ اسد ۱۳۹۶ داعشی‌ها و طالبان درنده قریه میرزااولنگ ولسوالی صیاد سرپل را متصرف شده و براساس گزارش‌ رسانه‌ها، بیش از ۵۰ تن غیرنظامی را به‌ صورت فجیعی به قتل رسانده و ده‌ها خانواده فقیر را به گروگان گرفتند. قساوتی که انسان را به یاد قتل‌عام یکاولنگ بامیان در جدی ۱۳۷۹ می‌اندازد، اما اینبار با سفاکی بیشتر که حتا به زنان و کودکان رحم نشده انسان‌های بی‌‌دفاع سر بریده می‌شوند و اجساد پاره پاره و سلاخی می‌گردند.»

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی
سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی

در ادامه افزود:

«کجایند عطا، محقق، دوستم، صلاح‌الدین و دیگر "نجات"دهندگان کاغذی که لاف از "بسیج میلیونی" می‌زنند تا مردم میرزااولنگ را از دست طالبان و داعشیان "نجات" دهند؟! کجایند بدمعاشان ننگرهار، ظاهر قدیر، میرویس یاسینی، حضرت علی، امان‌الله خیری و دیگران تا "اتحاد مردمی" شان را بسوی سرپل سوق داده به داد مردم برسند؟! کجایند سیاف، قانونی، اسماعیل، ارغندیوال و دیگر جانیان "حراست و ثبات" تا به سرپل "ثبات" برگردانده از مظلوم‌ترین مردم "حراست" کنند؟! و کجایند بودنه‌های سر دست کرزی چون سپنتا، نبیل، نجفی، براهوی و دیگران که با بیشرمی خود را اپوزیسیون و "محور مردم" می‌خوانند اما در برابر فاجعه میرزااولنگ سنگ و کلوخ می‌گردند. درد تمامی این ستم‌پیشگان و معامله‌گران فقط کرسی و دالر است به همین دلیل وجدان‌های فروخته‌شده اینان از دیدن جویبار خون ملت تکانی نمی‌خورد.»

گردهمایی با تیاتری که توسط جوانان حزب همبستگی ترتیب داده شده و به تمسخر‌گرفتن خون هموطنان ما توسط غنی و عبدالله به رهبری دولت اشغالگر امریکا را به نمایش می‌کشید، به پایان رسید.