ثروتمندان امریکا از بیم شورش راهی «نیوزیلاند» می شوند

ثروتمندان امریکا از بیم شورش راهی «نیوزیلاند» می شوند

روسیه امروز | مترجم: رضا نافعی
منبع: مجله هفته، ۲۷ جنوری ۲۰۱۷

ثروتمندان امریکا خود را برای فروپاشی احتمالی امریکا یا انقلاب تهیدستان آماده می سازند. آنها برای این منظور در زلاند نو دست به خرید املاک و مستغلات زده اند. این خبر را مجله «نیویورکر» منتشر کرده است. پروژه خرید زمین و مستغلات در محل با استقبال مردم بومی روبرو نمی شود.

بگفته Evan در حال حاضر کسانی از سیلیکون والی و نیویورک خود را برای «سقوط تمدن » آماده می سازند.

بنا به گفته Osnos که مدیر صندوق های پوشش ریسک (هج فوندز) و صاحب دو خانه در زلاندنو است احتمالا امریکا با یک شورش سیاسی دهساله روبرو خواهد شد. Peter Thiel یکی از پایه گذاران PayPal و از سرمایه گذاران در فیسبوک نیز در زلاندنو صاحب املاک است و این کشور را » اتوپیا » لقب داده است.

بگفته «اسنوس» دقیقا روشن نیست کدام یک از ثروتمندان آمریکائی از ترس اضمحلال دست به خرید ملک و زمین می زنند و کدام یک فقط خانه ای برای تعطیلات می خواهند. اما مقدار زمینی که آنها در سال های اخیر خریده اند، بگونه ای حیرت انگیز چند برابر شده است.

آمار نشان می دهند که فقط در ده ماهه اول سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر مربع زمین در زلاند نو خریداری شده است، که چهار برابر مقدار زمینی است که در همین مدت زمان در سال ۲۰۱۰ خریداری شده است.

Reid Hoffmann یکی از پایه گذاران پورتال اینترنتی LinkedIN به نشریه نیویورکر گفت زلاند نو موضوع تازه و داغ گفتگو میان مدیران «سیلیکون والی» است. گفتن این جمله که » من خانه ای در زلاند نو می خرم » نوعی اشاره است به این معنی که «از من چیزی نشنیدی ها». سلام فراماسونی این طور است که می گویند:» آخ راستی میدونی من یک دلال معاملات ملکی می شناسم که سیلوی های قدیمی موشک می فروشه، این ها پناهگاه های اتمی هستند و یه جوری بنظر میاد که زندگی کردن تو اونا جالبه ».

بنا به تخمین «هوفمان» بیشتر از نیمی از «خودی ها» در» سیلیکون والی » در فکر تغییر کانون زندگی خود هستند- بویژه در سال های اخیر یک احساس ضدیت با نخبگان رشد کرده است. او در ادامه سخنان خود گفت این احساس با «برکزیت»خروج انگستان از اتحادیه اروپا و انتخاب دوناد ترامپ تشدید شده است.

بنا به مطالب مندرج در مقاله » نیویورکر» در هفت روزی که از انتخاب ترامپ گذشته ۱۳۴۰۱ امریکائی از مقامات مهاجرت در زلاند نو تقاضای ثبت نام کرده اند، که نخستین گام برای دریافت اجازه اقامت است. » این رقم ۱۷ بار بیشتر از تقاضای نام نویسی در مواقع معمولی است.»