اختطاف جولیان آسانژ توسط امپریالیست‌ها حمله بر وجدان بیدار بشریت است!

اختطاف جولیان آسانژ توسط امپریالیست‌ها حمله بر وجدان بیدار بشریت است!

دموکراسی دروغین امپریالیستی یک بار دیگر چهره‌ی خونین‌اش را عریان‌تر‌ ساخت. دولت‌های اشغالگر امریکا و انگلیس که ادعای صدور دموکراسی به افغانستان، عراق، سوریه، لیبیا و اخیرا ونزویلا را می‌کنند و خود را آقایان جهان می‌پندارند در تبانی با دولت مزدور اکوادور جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را از سفارت اکوادور در لندن کشان کشان با خود بردند، و در حقیقت زیر نام قانون این انسان باوجدان و دوست واقعی ستم‌کشان را در انظار عمومی و رسانه‌ها اختطاف کردند. آسانژ حین دستگیری‌اش با روحیه بلند از داخل موتر پولیس بی‌باکانه با لبخندش به جهانیان می‌فهماند که با این همه افشاگری‌هایش چنان تیری بر پیکر گندیده سیستم ضدبشری امپریالیستی و ابرشرکت‌های وابسته آنان زده که هیچ ضربه‌ای قامت وی را خم نمی‌کند. رسانه‌های جریان غالب که لجام همه‌ی شان به ابرشرکت‌ها و نظام امپریالیستی گره خورده، در‌حالی‌که جریان عروسی مبتذل پسر شهزاده انگلستان را برای ساعت‌ها به‌طور زنده پخش می‌کنند، این واقعه را به‌مثابه خبر درجه شش و بی‌ارزش، کوتاه پوشش دادند تا برای نقاب آزادی بیان شان بینی خمیری کمایی کرده باشند.

جولیان آسانژ با استعداد و توانایی‌هایی که دارد، می‌توانست به کارفرمای قدرتمندی مبدل گشته در صدر یکی از ابرشرکت‌های فناوری نشسته و از سیاحت‌های راحت در جزایر کارائیب لذت ببرد، لیکن او ترجیح داد که در کنار ۹۹٪ جمعیت تحت ستم گیتی مانده و ماسک قدرت‌های امپریالیستی و دست‌نشاندگان آنان را بدرد که به‌طور روزافزون خون ملل دربند جهان را به انواع گوناگون می‌مکند. آسانژ با عمل‌اش مایه الهام برای افشاگرهای بعدی همچون چلسی میننگ و ادوارد سنودن گردید که اسناد بیشتری را از جنایات و قلدری‌های امریکا و متحدانش در اختیار همگان گذاشته، میزان بربریت و طمع این سیستم در حال اضمحلال را آفتابی ساختند.

آسانژ علاوه بر افشای صدها هزار سند از سرتاسر جهان با فاش‌سازی «یادداشت‌های جنگ افغانستان»، خدمت بزرگی به مردم سرزمین ما انجام داده است، آن هم در شرایطی که امریکای اشغالگر و جیره‌خواران پلید داخلی‌اش به کمک ابررسانه‌ها به چشم جهانیان خاک می‌پاشیدند که گویا از افغانستان بهشتی ساخته‌اند. او دین بزرگی بر مردم ما دارد، پس باید به دفاع از او برخاسته هرگونه فشار دولت‌های جنایتکار به او را محکوم نماییم. نشریه «گاردین» پس از دسترسی به اسناد ویکی‌لیکس درمورد جنگ افغانستان نوشت: «این یادداشت‌ها بزرگترین افشاگری در تاریخ ارتش امریکا می‌باشد... تصویر دردآوری از جنگ ناکام در افغانستان و این که چگونه نیروهای ایتلاف در رویدادهای گزارش‌نشده صدها شهروند غیرنظامی این کشور را به قتل رسانده‌اند.»

به بند کشیدن جولیان آسانژ فشار نخست بر او نیست، وی از روزی که دست به افشاگری‌ زده پیاپی تحت کارزار افترا و اتهام و پیگرد و تهدید قرار داشته است. هفت سال اخیر پناهندگی در سفارت اکوادور چیزی کمتر از زندان نبود، بخصوص که در این اواخر آسانژ از مشکلات جدی صحی رنج می‌برد و زمینه مداوای وی در داخل سفارت مهیا نبود. نکته‌ دیگری را نباید فراموش کرد که گام‌های عملی جولیان آسانژ و افشاگران دیگر سیلی محکمی بر روی آن عده چپ‌های حراف وطنی و خارجی است که فقط مصروف سخن‌پراکنی‌های بی‌مایه بوده با همه ادعا‌های بلند و بالای شان در صفحات انترنیت، شهامت و شرافت کوچکترین کار عملی را ندارند. آسانژ با شهامت و پیگیری یک انسان واقعی، سایت اینترنتی‌اش را به حربه برا و بمبی علیه ابرقدرت‌های زورگو و جنایت‌پرور بدل ساخته در قلب وجدان‌های بیدار جهان راه یافت. جولیان و دیگران ثابت ساختند که تحت شرایطی یک فرد نیز اگر آگاهی عمیق داشته مصممانه دست به عمل زند قادر است نقش بزرگی علیه ستم و استعمار ایفا نماید.

«حزب همبستگی افغانستان» به‌مثابه تشکل انقلابی و صدای ستمکشان این سرزمین، در برابر خودگذری‌ها و نبرد جولیان آسانژ و افشاگران بالنده دیگر سر تعظیم فرود ‌آورده دفاع از آنان را وظیفه اش می‌داند. نقش اینان کمتر از انقلابیونی نیست که شکنجه و زندان را به سنگر دیگری مبدل کرده‌ و تا به آخرین نفس همچون سروهای ایستاده به پای چوبه دار رفته‌اند. ما در کنار جولیان آسانژ که وجدان بیدار انسانیت و دوست صدیق مردم ماست ایستاده‌ایم!

حزب همبستگی افغانستان

۲۷ حمل ۱۳۹۸ – ۱۶ اپریل ۲۰۱۹

مقالات برگزیده

مقالات رسیده

هنر و ادبیات

از صفحات تاریخ ما

تعداد مهمانان حاضر: 106 نفر