دو عضو جوان حزب همبستگی طعمه‌ی دریا شدند

محمد عثمان و محمد اعظم دو عضو جان‌باخته حزب همبستگی

با تاسف فراوان اطلاع یافتیم که دو عضو جوان «حزب همبستگی افغانستان» طعمه‌ی دریا شدند. محمد عثمان و محمد اعظم که مصایب روزگار آنان را واداشته بود تا در راه آزادی و بهروزی کشور گام گذاشته در کنار دیگر آزادی‌خواهان و مبارزان این سرزمین قدم نهند، در مدت کوتاه زندگی مبارزاتی شان همیشه در اکسیون‌های حزب همبستگی نقش فعال ایفا می‌نمودند و در ترویج سیاست‌ها و مواضع حزب شان نقش موثری ادا نمودند. «حزب همبستگی افغانستان» ضمن ابراز تسلیت به خانواده و دوستان و همرزمان این دو عضو جوانش، تعهد می‌سپارد که با تمام نیرو برای تحقق آرمان‌های جان‌باختگانش مصممانه‌تر از پیش به مبارزه‌ ادامه دهد.

محمد عثمان
محمد عثمان

محمد عثمان فرزند مجیب‌الرحمان در میزان ۱۳۷۲، زمانی که خانواده‌اش در مهاجرت در ایالت پنجاب پاکستان به سر می‌برد، به دنیا آمد. در ۱۳۹۳، عثمان از لیسه محمدی صاحب‌زاده در ولسوالی بهسود صنف دوازده را به اتمام رسانید. ضمن علاقه به درس و مطالعه، وی علاقمند کرکت و زیبایی اندام نیز بود.

عثمان توسط یکی از هم‌قریه‌ای‌هایش با «حزب همبستگی افغانستان» آشنا شد و از آن پس به‌طور منظم به مطالعه نشریه همبستگی و دیگر کتاب‌های سیاسی و اجتماعی می‌پرداخت. برعلاوه آن، عثمان در جلسه نوبتی و دیگر اکسیون‌های حزب اشتراک می‌ورزید.

اما با تاسف زیاد اطلاع حاصل نمودیم که محمد عثمان در ۳ میزان ۱۳۹۳، حین ماهیگیری و آببازی در نزدیکی پل کامه در دریای کنر غرق شد و جسدش پس از هفت روز به دست آمد.

محمد اعظم
محمد اعظم

محمد اعظم فرزند انجینر محمد اکرم در ۳ میزان ۱۳۷۱ به دنیا آمد. در ۱۳۹۳، مکتب را از لیسه عبدالوکیل به اتمام رسانید. اعظم نیز علاقه وافری به کرکت و زیبایی اندام داشت و از جمع اعضای فعال «تیم کرکت شمشاد» به شمار می‌رفت.

اعظم نیز عضویت حزب همبستگی را داشت و در چندین تظاهرات حزب در شرق کشور، نقش فعال را در بسیج جوانان ایفا نمود.

در ۳ میزان ۱۳۹۳، یکجا با همرزمش (محمد عثمان) طعمه دریای کنر شد. جسد محمد اعظم پس از پنج روز به دست آمد.

یاد محمد عثمان و محمد اعظم را با مبارزه خستگی‌ناپذیر گرامی می‌داریم!